Side 1 af 1

Kalibrering af lc-1

: 29 dec 2007, 23:13
af Kaas
Til dem som kender til lc-1 wideband lamda sensor, hvor tit kalabrere i jeres sensor, og gør i det imens sensoren sidder monteret i udstødningen?

: 30 dec 2007, 06:32
af Morten VJ
I starten kalibrerede jeg ofte, ca en gang om måneden.
Og jeg skruede sonden ud hver gang, men der var sonden også monteret tæt på turboen, og havde overhednings problemer.

Senere da jeg havde flyttet sonden, så blev det mere sjældent.
Jeg tror i snit at det bliver gjort 2 gange om året, eller hvis sonden begynder at vise mærkelige værdier.

Og da jeg er doven så gør jeg det med sonden monteret.
Dog kun når motoren mindst har været slukket i 24t

MVH

Morten

: 02 jan 2008, 08:14
af Brian-HKD
Man kan også bruge tricket med at køre i f.eks. 4. gear og så tage tændingen fra den ved at dreje nøglen et hak (Sørg lige for at den ikke går i ratlås) og så stadigvæk med fuld gas, sætte den til at kalibrere. På den måde virker motoren bare som en luftpumpe, da motoren stadigvæk bliver drejet rundt pga. gearkassen og så tager det ikke mange 2 sekunder om at fylde udstødningen med ren luft i stedet for udstødningsgas.

Det rigtige er selvfølgelig at afmontere den helt og friluft kalibrere den.

Jeg kalibrerer normalt min ca. en gang hver 3. måned.

: 03 jan 2008, 07:50
af Kaas
Jeg fik kigget på det her i weekenden, og det gik smertefrit! Jeg tog dog sensoren af!
Det viste sig dog at det ikke var problemmet! Det var nogle accelleration settings i mit megasquirt! Så progemmet er løst :-)

Godt nytår