Slaglængde eller boring til NA projekt?
: 30 aug 2007, 00:17
jeg har igennem noget tid overvejet at få boret min blok op til 1,9l,
det en af de kendte gamle vw gti'er, en 1,8 8v gti med k-anlæg.
grunden er at jeg nok enten skal skifte motor eller gøre noget ved denne her der er i nu. den fejler egentlig ikk noget, og køre stadig rigtig frisk faktisk hvis jeg skal være erlig.
men er det op boringen der ville være bedst eller ville det være bedre med en anden krumtap med længer slag (og korte pejlstænger for den kan være der)??
men heller mest til at få den boret lidt op på den originale blok.
bilen bruges ikk til noget specielt race eller noget, men hurtig gade/landevejs kørsel, så det nok mellem området og momentet der skal ligges vægt på.
sammen med det regner jeg med topstykbearbejdtning og kompression hæves fra 10:1 til 10,5:1. kombineret med en schrick knast på 272grader havde jeg regnet med. (køre med hydrauliske lyfter).
der i forvejen 4-2-1 banan og 2½" komplet rustfri udstødning, større gasspjæld fra en 5cyl. audi + det oblikatoriste luftfilter. har en msd blaster tændspole liggende og en anden tryk regulator som kunne komme på i samme omgang.
ved ikk om jeg er skør eller noget men ville gætte på ved alt dette at måske kunne hente 145-165hk er det ikk nogen lunde inden for mulighedens grændser eller er det helt ved siden af??
andre forslag tips modtages med kys hånd.
det en af de kendte gamle vw gti'er, en 1,8 8v gti med k-anlæg.
grunden er at jeg nok enten skal skifte motor eller gøre noget ved denne her der er i nu. den fejler egentlig ikk noget, og køre stadig rigtig frisk faktisk hvis jeg skal være erlig.
men er det op boringen der ville være bedst eller ville det være bedre med en anden krumtap med længer slag (og korte pejlstænger for den kan være der)??
men heller mest til at få den boret lidt op på den originale blok.
bilen bruges ikk til noget specielt race eller noget, men hurtig gade/landevejs kørsel, så det nok mellem området og momentet der skal ligges vægt på.
sammen med det regner jeg med topstykbearbejdtning og kompression hæves fra 10:1 til 10,5:1. kombineret med en schrick knast på 272grader havde jeg regnet med. (køre med hydrauliske lyfter).
der i forvejen 4-2-1 banan og 2½" komplet rustfri udstødning, større gasspjæld fra en 5cyl. audi + det oblikatoriste luftfilter. har en msd blaster tændspole liggende og en anden tryk regulator som kunne komme på i samme omgang.
ved ikk om jeg er skør eller noget men ville gætte på ved alt dette at måske kunne hente 145-165hk er det ikk nogen lunde inden for mulighedens grændser eller er det helt ved siden af??
andre forslag tips modtages med kys hånd.