Side 1 af 1

4-2-1 turbomanifold - virker det?

: 28 aug 2007, 00:31
af Aarosin
Hej..

Sad og lurede lidt på bilgalleri og faldt over denne 'lettere tunede' G2'er...

der er billed af et 4-2-1 turbomanifold, er det noget der virker og hvad har det i så fald af fordele og ulemper?

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/531606.jpg?

Daniel

: 28 aug 2007, 06:29
af Jesper H
Det er en 4-1 manifold, de 2 andre rør går bare lige bag de andre.
Lige som den her.
Billede

: 28 aug 2007, 09:48
af Ravnen
Det er ikke hvilke ulemper men; hvor meget plads har du til rådighed, i det her tilfælde er det mere relevant at forholde sig til lang kontra kort rørføring, og diameter af dine rør, primær som sekundær, i forhold til dine behov (motorstørelse, hvilken turbo, ønskede ydelse m.m.).

...

: 28 aug 2007, 16:09
af Aarosin
Jesper -->
Kan jeg godt se nu du siger det :oops:

Daniel

: 28 aug 2007, 16:48
af lqs
ret sikker på at manifolden på børnegaleriet er bygget til turbolader med delt turbinehus=mere respons.... samt teoretisk lavere topydelse. en sand 4-2-1 ville være en fin sugemotor manifold og turbo monteret efter de to samlinger. ala bagmonteret mm. MVH søren

: 28 aug 2007, 23:31
af grydesvamp
manifolden er monteret på en vw1,8 20v dog med en anden turbo.
og ja plads er og bliver et problem på en golf 2 !