Side 1 af 1
Seat cordoba 1.6 hvilken motor?
: 09 jul 2007, 18:55
af Excess
Hej drenge, hvilken motor er det her?
1,6 8v (motortype:1F) er det noget vw? eller hvad.. skal vide det for skal måske skifte motoren i en, og og villejo være dejligt nemt hvis man samtidig kunne opgradere den den lidt
ps, jeg har googlet og ved ikke om det er mig,men kan intet finde.
Mvh Jon
: 09 jul 2007, 20:31
af wukshady
Ja det er en VW-kværn. Ligger også i Golf 3 og Vento.
: 09 jul 2007, 22:08
af Excess
wukshady skrev:Ja det er en VW-kværn. Ligger også i Golf 3 og Vento.
er det til at smide en 1.8'er i?

: 09 jul 2007, 22:32
af wukshady
Det vil jeg da tro. Ikke at jeg har prøvet det, men Ibiza'en kunne jo fåes med den 90 hk's 1,8 som man også ku få i Golf 3/vento. Og Ibiza og Cordoba er jo to sider af samme sag...
: 09 jul 2007, 22:39
af Excess
wukshady skrev:Det vil jeg da tro. Ikke at jeg har prøvet det, men Ibiza'en kunne jo fåes med den 90 hk's 1,8 som man også ku få i Golf 3/vento. Og Ibiza og Cordoba er jo to sider af samme sag...
Dejligt med noget feedback,Tak!
Jamen, det bliver jo lidt et sats

for skal lave det i næste weekend og spørgsmålet er om jeg skal satse og købe en 1.8... Men det må kræve at jeg får en styring med fra den?

: 10 jul 2007, 11:00
af ae86
Min lillebrors kærste havde en Seat Ibiza 1.sløv 8v monopoint der havde knækket gearkassen for andengang (skrøbelig xxx)
da prisen for en ny renoveret gearkasse koster kasse
blev løsningen en VR6'er, da han havde set nogle tyskere smide den i en polo 6N og velvidende det var samme platform blev et sørgelig eksemplar af en Vento indkøbt, problemet med Ventoens gearkasse forbindelse er at den er hydraulisk, men heldivis er Golfens forbindelse mekanisk så en arm og div mekanisk blev købt nyt, gearskifte mekanikken er med kabler (noget værre hø) og derfor næmt tilpasset Ibizaen
et par trækaksler fra en G60'er et par nye bærearme e.t.c.... og lidt hokus pokus med et par spindler og voila så var skiver og bremser foran også flyttet over
Forbro og det meste er lidt som at lege med mekado på VW's biler det skal bare boltes og skrues sammen, og det var kun nødvendigt med et lille snit i forpladen mellem forlygterne ( pladen hvor motorhjelm's beslaget sidder ). eneste problem var at få fat i en større køler da den lille 1.sløv's køler ikke ligefrem var dimensioneret til 2.flytter-sig-lidt-hurtigere-nu-med-den-"nye"-gearkasse
: 11 jul 2007, 00:02
af Excess
Lyder spændende AE86

Mentør squ ikke at smide sådan et dyr i
Men kom nu drenge

Tror i det går?