R6 12v tændingsavancering...
: 28 apr 2007, 08:12
Hejsa.. Jeg vil gerne lige have et par kommentarere på mit motorprojekt.
Har en bmw m20 motor, 2.5 liter, r6, 12ventiler. 286 graders knast.
kompressionen kendes ikke præcis, men er ikke specielt lav, nok nærmere 8.5-9.5. MS motorstyring. banan udstødningsmanifold, t3super60 kina turbo.
min Case er, at jeg ikke kan få en tændingsavancering på mere end 5grader, ved ¨~1+ bars ladetryk. (på V-power & 40graders indsugningsluft.)J
bilen kører og rykker udemærket og som den skal (har desværre ikke dymo attest)
mit spørgsmål går på om det måske ville hjælpe på tændingsavanceringen at sætte en standard knast i motoren ? - tænker på om jeg måske har problemer med backflow i mine cylindre pga knasten ?
Det gør mig ikke noget at avanceringen ikke er større, da bilen jo trækker godt, MEN hvis jeg kunne hive højere effekt ud af motoren uden at den er belastet så meget (hvis det er tilfældet) - ville det jo også være dejligt.
har i nogle kommentarere ?
Mvh Mikkel Amby.
Har en bmw m20 motor, 2.5 liter, r6, 12ventiler. 286 graders knast.
kompressionen kendes ikke præcis, men er ikke specielt lav, nok nærmere 8.5-9.5. MS motorstyring. banan udstødningsmanifold, t3super60 kina turbo.
min Case er, at jeg ikke kan få en tændingsavancering på mere end 5grader, ved ¨~1+ bars ladetryk. (på V-power & 40graders indsugningsluft.)J
bilen kører og rykker udemærket og som den skal (har desværre ikke dymo attest)
mit spørgsmål går på om det måske ville hjælpe på tændingsavanceringen at sætte en standard knast i motoren ? - tænker på om jeg måske har problemer med backflow i mine cylindre pga knasten ?
Det gør mig ikke noget at avanceringen ikke er større, da bilen jo trækker godt, MEN hvis jeg kunne hive højere effekt ud af motoren uden at den er belastet så meget (hvis det er tilfældet) - ville det jo også være dejligt.
har i nogle kommentarere ?
Mvh Mikkel Amby.