Side 1 af 2
Stempler
: 06 dec 2006, 19:07
af Bakke
Bil Ford sierra 2,0I Ohc
Det startet med montering af turbo den kørte med 0,6 bar ladetryk så begynde den at underkomprimere og da jeg tog toppen af så jeg at toppakningen var blæst væk mellem cyl 2 & 3 ny toppakning blev monteret men den underkomprimeret stadig
Så var der jo kun en komplet adskildelse tilbage når man kikket på Stemplerne da de stadig var monteret var der intet at se ingen revner eller noget men fra ring 1 og og ned var alle 4 revnet på kryds og tværs
Er der nogen der kan komme med en forklaring på hvordan det er sket?
Stemplerne var ikke revnet inden montering af turbo!!
Har ca kørt 1Km m. turbo på

: 06 dec 2006, 20:06
af Jeppe 205 GTI
Kunne godt ligne tændingsbanken, der har smadret siden af stemplet...men jeg er ikke ekspert på den slags.
: 06 dec 2006, 20:26
af HenrikGM
Tændingsbanken er nok forklaringen.
Ved du evt. hvad spillerummet har været mellem ring og spor?
Og hvad er det nu, efter dette er sket(målt hvor den endnu ikke er knækket selvf.)
Turbostempler har ofte et lidt større spillerum v. stempelringene.
: 06 dec 2006, 20:27
af cossiemanden
Hej du.
De kan holde til en del effekt std stemplerne så de er ikke blevet trykket ligner det.
Det ligner til forveksling at den har tændingsbanket ned af siden på stemplerne desværre

: 06 dec 2006, 20:50
af Bakke
HenrikGM skrev:Tændingsbanken er nok forklaringen.
Ved du evt. hvad spillerummet har været mellem ring og spor?
Og hvad er det nu, efter dette er sket(målt hvor den endnu ikke er knækket selvf.)
Turbostempler har ofte et lidt større spillerum v. stempelringene.
Målet mellel stempel og ring er 0,2mm ca.. Har desværrer ikke målene før..
: 06 dec 2006, 21:20
af Runesm
Hvilket tilskudssystem/motorstyring kører du med?
Er tændingen standard?
Mit bud er også tændingsbanken.
: 06 dec 2006, 22:30
af 242TI
hej...
surt

-hvad med ringene, er de ok? eller "skaller" de pletvis af, ligesom overfladen er krakket(som crom skaller)?
det ser ikke ud til de har været varme...
hvilken olie? hvor mange omd? sidder ringene rigtigt(top/bund)?
er det i samme side af motoren de er revnet?
jeg tror de(cyl væg) er blevet skyllet rene af benz, og ringene er begyndt at hoppe, eller olieskrabe ringen har tørlagt cylvægen, med ringhop til følge....
tændingsbanken tror jeg personligt ikke på

, så ville topen af stemplet over ringen flække og ringen bøje op......
: 07 dec 2006, 12:23
af Bakke
Runesm skrev:Hvilket tilskudssystem/motorstyring kører du med?
Er tændingen standard?
Mit bud er også tændingsbanken.
Kører ikke med noget tilskud.. kører med 196cc dysser med 4Bar
Tændingen er std.
: 07 dec 2006, 12:27
af Bakke
242TI skrev:hej...
surt

-hvad med ringene, er de ok? eller "skaller" de pletvis af, ligesom overfladen er krakket(som crom skaller)?
det ser ikke ud til de har været varme...
hvilken olie? hvor mange omd? sidder ringene rigtigt(top/bund)?
er det i samme side af motoren de er revnet?
jeg tror de(cyl væg) er blevet skyllet rene af benz, og ringene er begyndt at hoppe, eller olieskrabe ringen har tørlagt cylvægen, med ringhop til følge....
tændingsbanken tror jeg personligt ikke på

, så ville topen af stemplet over ringen flække og ringen bøje op......
Nu har jeg lige været over og kikke lidt på ringene.. og der er faktisk steder de skalder af på den flade der vender ind mod cyl..
Olien er en 5W 40 Den kører med norm omdr Max 6000+- Ringene sidder rigtigt... Og Ja det er sjovt nok i samme side alle stemplerne er revnet/flægget...
: 07 dec 2006, 12:28
af Saab-Daniel
Bakke, der har du nok dit problem, uden ekstra benzin og styring af tænding vil du garanteret få problemer med tændingsbanken!
Det er bestemt på tide at se efter en anden motorstyring, eller som minimum et tilskudssystem. Vi har skrevet lidt om det på email (saab-entusiasten I/S) også, ik?
Mvh,
Daniel.