Hej Jeg er igang med at lægge en ford 2,9 24v v6 cosworth motor i min gamle granada og fik så af en bekendt en turbo manifold til montering af single turbo på sådan en motor , Min spørgsmål lyder så
Min plan er kun at køre omkring 0,2-0,3 bar ikke højere
Men hvad skal der til ,
Skal jeg ændre kompressionen den er standard 9.7:1 i så fald er det så nok med 2 toppakninger,
Hvordan med benzin kan den selv regulere op ( den er med varme tråd ) eller skal der monteres et tilskuds system
Håber der er nogen der kan svare mig på mine spørgsmål .vil vildt gerne have tryk på , men vil gerne være sikker på benzin siden da jeg køre lange strækninger og ikke gider stå og vente på falck med et smadret stempel
Turbo på en 2,9 v6 cosworth motor
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
med meget lavt tryk Burde det ikke være nødvændigt med 2 toppakninger så lange du holder øje med blandingen og tændingsbanken kan det ikke gå helt galt.. jeg ville gå efter 0,5 bars tryk andre dyser ny benzintryksregulator. udover det ville jeg nok finde et tilskudssystem fx mf2..
så burde du være godt på vej.. en anden benzinpumpe kan nok også godt komme på tale.. men alt i alt er det blandingen og tændingsbanken der bestemmer hvor langt du kan gå..
så burde du være godt på vej.. en anden benzinpumpe kan nok også godt komme på tale.. men alt i alt er det blandingen og tændingsbanken der bestemmer hvor langt du kan gå..
Fri bane fuld hane! 
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland