Word of notice om den "gamle" HenrikGM-sensor
: 23 okt 2006, 13:21
Jeg har i weekenden haft en defekt på min krumtapssensor min Golf GTi. Den har kørt 2 år eller mere uden noget bøvl med en af de industrielle sensorer fra HenrikGM (dem med lampen i enden) men i går måtte den opgive.
Umiddelbart lader det til at plastikkapslen i sensorenden er gået løs, og det har fået magneten inde i til at gå løs. Den tror i hvert fald hele tiden at den "ser" metal, og lampen er altså tændt hele tiden. Hvis jeg trykker for enden på plastikken med fingeren slukker lampen, men så snart jeg slipper tænder den igen.
Det er lidt svært at vurdere om det er rystelserne (to af tre motorophæng i bilen af i nylon og dermed hårde som jeg ved ikke hvad), "miljøet" eller om der evt. har været noget i klemme mellem den og giverhjulet.
En venlig sjæl der selv kendte til MegaSquirt fortalte mig at han selv havde bøvlet med industrisensorer og havde opgivet det i længden - de er simpelthen for følsomme overfor G-påvirkninger i følge ham. Auto-sensorer skulle angiveligt ligge omkring 19G, hvor de industrisensorer han havde rodet med lå på omkring 11G.
Anyway - hvis nogen af jer kører med den sensor, så overvej lige grundigt om i ikke vil skifte til noget lidt mere "solidt". Selv har jeg en GT1 på lager som skulle på med wasted spark - det er sjovt nok fremskyndet grundigt nu
.
Umiddelbart lader det til at plastikkapslen i sensorenden er gået løs, og det har fået magneten inde i til at gå løs. Den tror i hvert fald hele tiden at den "ser" metal, og lampen er altså tændt hele tiden. Hvis jeg trykker for enden på plastikken med fingeren slukker lampen, men så snart jeg slipper tænder den igen.
Det er lidt svært at vurdere om det er rystelserne (to af tre motorophæng i bilen af i nylon og dermed hårde som jeg ved ikke hvad), "miljøet" eller om der evt. har været noget i klemme mellem den og giverhjulet.
En venlig sjæl der selv kendte til MegaSquirt fortalte mig at han selv havde bøvlet med industrisensorer og havde opgivet det i længden - de er simpelthen for følsomme overfor G-påvirkninger i følge ham. Auto-sensorer skulle angiveligt ligge omkring 19G, hvor de industrisensorer han havde rodet med lå på omkring 11G.
Anyway - hvis nogen af jer kører med den sensor, så overvej lige grundigt om i ikke vil skifte til noget lidt mere "solidt". Selv har jeg en GT1 på lager som skulle på med wasted spark - det er sjovt nok fremskyndet grundigt nu