Det første du skal gøre ved din Diesel motor er at øge brændstofmængden...
Først bagefter er det måske aktuelt at skifte til en større turbo.
Det giver ikke en skid at skifte til større turbo alene. Mere luft uden mere diesel kan ikke lave flere HK.
Husk : Jo større turbo jo flere omdrejninger skal du op på før den begynder at lade = turbotøven = sløvere optræk.

.
Prøv først den billige metode....
Mere Diesel...
Skru den op i pumpen til den begynder at ryge sort... Skru den så ned til det punkt hvor den ikke ryger noget af betydning.
Justér tomgangen så den passer. Det i sig selv giver en del og har ikke kostet dig noget. Okay måske lidt diesel
Bemærk at du ved at justere på pumpen, øger indsprøjtningstiden for at få mere brændstof gennem dyserne = længere indsprøjtningstid = højere udstødnings temperatur. Du kan opleve at få en temmelig varm turbo ved langtids belastning (hård kørsel med sømmet i bund).
Hvis du har lidt penge at gøre med så...
Montér nogle større indsprøjtningsdyser evt. fra en VW Transporter 2.5 TD. Det giver mere diesel uden at du øger indsprøjtningstiden = moderat udstødningstemp.
Køb et ladetryks manometer, monter det så du kan overvåge trykket fra kabinen.
Køb en bleed ventil (evt. her på powerpage) og monter den på slangen mellem wastegate og indsugningsmanifold så du kan "snyde turboen til at lave mere tryk"
Med standard motor og turbo ville jeg MAX lade med 1 bar. Alt andet er at gamble med din motors liv.
Justér brændstofmængden så den er rigelig INDEN du leger med ladetrykket!!!
Få justeret din indsprøjtningspumpe så den sprøjter brændstoffet lidt tidligere in end normalt. Giver bedre bundtræk!!!
Husk at køre med en god fuldsyntetisk motorolie og skift motorolien lidt oftere når du har "tunet" din dieselhakker. Efter hård kørsel, lad motoren gå 1 minut inden den standses så olien når at køle lidt ned og turboen falder i omdrejninger.
Held og lykke!!!
Mvh. Bay