Side 1 af 2

Motor efter turbo konventering

: 01 okt 2006, 22:56
af Mark
Har eftermonteret turbo på en Ford V6 2,8L motor, efter indkøring af motorstyringen på rullefeltet løb vi på et problem at den skød bundkars pakningen ud (kørt 40km efter indkøringen) og pumper olien ud der, samt at den også kan finde på at pumpe olie ud gennem olie påfyldningslåget, det var ellers en helt ny gummi bundkarspakningen den simphelthen har blæst hul i, det er i den anden ende af bundkarret hvor olien ligger, fatter ikke lige hvordan olien kan nå derhen og så de 5cm op fra bunden der hvor hullet er og blive blæse ud, synes det lyder meget mærkeligt, hvad kan fejlen være?, har målt kompressionen på alle cylindre til 140-145 og efter hayes skal de måle mellem 170-180, men ved ikke om måleren måler helt præcist, men alle cylindrene måler jo det samme......

: 01 okt 2006, 23:18
af Havneren
Puster i ladetryk ned i bundkaret? Evt. via krumtaps udluftningen?

V/h Chr

: 02 okt 2006, 00:04
af lqs
blæser arbejdstryk forbi stemplerne..... eller måske resterne af dem? håb på at det kun skyldes for lille, eller forkert placeret krumtapsudluftning.
er der drejet af stemplerne eller slebet ud af toppen? hvis ja er det måske forklaringen på den lavt målte komp. MVH. søren

: 02 okt 2006, 09:37
af Runesm
Jeg havde samme problem på min Saab da jeg byggede om til turbo. Tag slangen af til krumtapshusudluftning og lav en catchtank. Den må ikke sidde på indsugningsmanifolden mere.

: 02 okt 2006, 10:28
af Saab-Daniel
Alternativt, smid en en-vejs ventil på vakumslangen til ventildæksel-udluftningen. Det gør jeg på min, også selv om jeg kører med catch-tank nu...
Daniel.

: 02 okt 2006, 19:45
af duckstar
Udluftningen skal vel helst gå retur til indsugningen, men efter monteringen af turbo, retur til indsugningen FØR turbo. Jeg har brugt en original Fiat Uno turbo-indsugningsslange, hvor der er plads til at føre krumtapsudluftning og blow-off retur.

: 02 okt 2006, 22:27
af Mark
Denne her motor har ingen krumtaps udluftning overhovedet, hvordan skal det laves optimalt ?

en rund beholder hvor der i toppen er to huller til hvert ventildæksel og en i midten af beholderen til åbent luftfilter og en i bunden til retur løb til bundkarret ? eller hvordan ?

Ville i skyde motoren til død nu eller er det bare en ny bundkars pakning og noget udluftning så er den kørende igen ?

: 02 okt 2006, 23:11
af Carsten 205 GTI 1,9 T
Mark skrev:Denne her motor har ingen krumtaps udluftning overhovedet


Det lyder godtnok ret usandsynligt..

Eller rettere; Jeg har ihvertfald ikke set en motor uden.

: 02 okt 2006, 23:20
af Havneren
Mark skrev:Denne her motor har ingen krumtaps udluftning overhovedet


Så er det jo derfor! Det skal du sku have lavet... Det kan ingen motor køre med - Ladetryk eller ej!

V/h Chr

: 03 okt 2006, 07:22
af Postal DK
Sidder der ikke en udluftning i olieproppen ?

MEN lyder som om den blæser forbi stemplerne