Side 1 af 3
Hvordan styrer i jeres ladetryk?
: 25 aug 2006, 14:40
af Saab-Daniel
Hej Drenge...
Ville lige høre hvordan i styrer ladetrykket på jeres turbo-motorer!
Så smid en stemme, og lad mig høre, hvis der mangler muligheder...!
Daniel.
: 25 aug 2006, 14:49
af duckstar
Jeg har en kontakt i kabinen hvor jeg kan trigge en magnetventil. I magnetventilen kan jeg "route" ladetrykket ganske alm. til aktuatoren (standardtryk), eller føre trykket gennem en kugleventil hvor luftflowet holdes tilbage til det ønskede ladetryk, hvorefter kuglen åbner og lader aktuatoren begrænse trykket. Der bleedes ikke, der styres ganske enkelt hvor meget luft aktuatoren får lov at "se".
På den måde undgår man i øvrigt "wastegate creep".
: 25 aug 2006, 15:18
af JPP
Pt. ganske almindelig bleedventil
: 25 aug 2006, 17:14
af klyfax
En lille el ventil med justerings skrue så man kan styre trykket. Og når den er lukket, så køre den over aktuatoren. En billig måde at lave 2 trins ladetryk på, som er styret inde i kabinen.
: 25 aug 2006, 18:03
af Morten VJ
En let modeficeret APC boks maks tryk ca 1,5 bar kører selv 1,22 bar som maks. + en lille knap der sætter grundtryk 0,55 bar.
Og udgangen til bankesensor leden styrer MS Mht tændingsbanken når APC styringen ikke er aktiv.
MVH
Morten
: 26 aug 2006, 23:07
af grydesvamp
har pt ingen begrænsning på min turbo men en limiter der er sat til en bar i ms.
: 26 aug 2006, 23:24
af K-FINN
Hehe mit på starlet var ikke så advanceret, det var slanger i forskellige længder på t-stykke.
Men det kan laves på mange måder, kan huske troels med hans ford twinturbo, og holly karbunade.
Der vare kasse på karabuator, han havde så 3 forskellige kølerdæksler, hvor han havde klippet i fjeder så de åbnede ved forskelligt tryk.
Virkede ganske fint, men gav dog ikke særligt street respect"ØJEBLIK MAKKER, SKAL LIGE SKIFTE KØLERDÆKSEL"
MVh Finn
: 27 aug 2006, 08:53
af Ferrari Killer
Jeg bruger den dyre løsning!
Turbosmart ladetryksur.
Det giver et fuldstændig jævnt ladetryk uden udsving af nogen art.
Men det koster desværre...
: 25 nov 2006, 17:43
af Morten Fog
køre pt kun med aktuatoren til styring af ladetryk men skal have lavet noget så den kan justeres under kørsel.
->duckstar: har du en tegning af den kugleventil du bruger? eller er det en du har købt? hvis ja, hvad hedder den og hvor har du købt den?
: 25 nov 2006, 19:29
af efterz
Med klemmetang
Spøg til side... Med min originale 3vejsventil (N75) styret af MSnS