Somender Sings kanal teori.
: 24 jul 2006, 20:01
Somender Sings kanal teori.
http://www.somender-singh.com/
Jeg stødte først på princippet på et amerikansk volvo forum. Hvor det er blevet et meget diskuteret emne.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=66779
Kort sagt går det ud på at lave nogle kanaler i topstykket, squisch arealet, der er rettet imod tændrøret.
Uden at være ekspert på området, da jeg aldrig har været inde i et forbrændings kammer i komp- forbrændings fasen.
Så giver det mening, inde i mit hoved.
Forbrændings kammeret er en meget turbulent erfærre i kompressions takten, for at sikre at blandings forholdet er ens i hele kammeret, derfor har man bla. Squisch.
Det jeg forestiller mig at der sker, er at kanalerne hjælper med at evakuere squisch fladen, og sender nogle meget kraftige stråler imod tændrøret. Hvilket gør at forbrændingen bliver mere komplet.
Hvilket jeg bliver understøttet af de rapporter om bedre trækkraft i bundområdet af omdrejnings skalaen.
Endvidere er der rapporter om at en avancering af tændings tidspunkter på 15 grader ikke er unormalt.
For ikke at tale om forbedret økonomi.
Kort sagt en bedre udnyttelse af brændstoffet, Hvilket kan bevirke en højere effekt.
PT. Er det min mening at prøve det på reserve toppen.
Men det bliver ikke en A/B sammenligning da reserven vil få større ventiler på udstødningssiden.
MVH
Morten
http://www.somender-singh.com/
Jeg stødte først på princippet på et amerikansk volvo forum. Hvor det er blevet et meget diskuteret emne.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=66779
Kort sagt går det ud på at lave nogle kanaler i topstykket, squisch arealet, der er rettet imod tændrøret.
Uden at være ekspert på området, da jeg aldrig har været inde i et forbrændings kammer i komp- forbrændings fasen.
Så giver det mening, inde i mit hoved.
Forbrændings kammeret er en meget turbulent erfærre i kompressions takten, for at sikre at blandings forholdet er ens i hele kammeret, derfor har man bla. Squisch.
Det jeg forestiller mig at der sker, er at kanalerne hjælper med at evakuere squisch fladen, og sender nogle meget kraftige stråler imod tændrøret. Hvilket gør at forbrændingen bliver mere komplet.
Hvilket jeg bliver understøttet af de rapporter om bedre trækkraft i bundområdet af omdrejnings skalaen.
Endvidere er der rapporter om at en avancering af tændings tidspunkter på 15 grader ikke er unormalt.
For ikke at tale om forbedret økonomi.
Kort sagt en bedre udnyttelse af brændstoffet, Hvilket kan bevirke en højere effekt.
PT. Er det min mening at prøve det på reserve toppen.
Men det bliver ikke en A/B sammenligning da reserven vil få større ventiler på udstødningssiden.
MVH
Morten