Hjælp til varmeproblem på Civic ESi turbo
: 22 maj 2006, 09:22
Hej
Har nogen problemer med varmen på min Civic 95' ESi med T25 turbo. Det startede med den brugte rigtigt meget vand. Ca. 2½ liter pr. 100km eller noget.
Så havde jeg den forbi et par mekaniker (bl.a. terminalen Esbjerg) som ikke kunne finde fejlen.
Den sidste mekaniker fandt så ud af der manglede en O-ring på tankdækslet og satte et andet et på. Det hjalp helt fint, men den bruger stadig vand. Vil tro 1l pr. 500km nu. Dvs. den har været utæt = ikke nok tryk så vandet er røget over i den eksterne beholder hvor det har stået og kogt)
Hvis jeg bare holder bilen under 4000rpm (ved lang motorvejskørsel) så bliver den ikke specielt varm (midten), men ligeså snart den får fx 5000rpm i ½ min eller mere, så begynder den at ryge op i det næst øverste varmefelt hvor den står og falder og stiger lidt hele tiden.
Den drypper ikke vand.
Den er ikke utæt (er trykprøvet)
Der er ikke noget hvidt snask og toppakningen kan generelt udelukkes.
Der er ikke benzin i vandet
Eftersom den ikke drypper går jeg ikke ud fra det kan ha noget med vandpumpen at gøre.
Vi har lige skiftet termostaten til org. Honda, det hjalp heller ikke.
Har også lige prøvet at sætte en anden køler på (hvor blæseren også virker) det hjalp heller ikke.
Kan det være vandpumpen som ikke kan følge med?
Der er hverken benzin i vandet, benzin i olien eller hvidt snask at finde som normalt når toppakningen er gået...
Håber i har nogen forslag for er ved at være på rimelig bar bund!!
Har nogen problemer med varmen på min Civic 95' ESi med T25 turbo. Det startede med den brugte rigtigt meget vand. Ca. 2½ liter pr. 100km eller noget.
Så havde jeg den forbi et par mekaniker (bl.a. terminalen Esbjerg) som ikke kunne finde fejlen.
Den sidste mekaniker fandt så ud af der manglede en O-ring på tankdækslet og satte et andet et på. Det hjalp helt fint, men den bruger stadig vand. Vil tro 1l pr. 500km nu. Dvs. den har været utæt = ikke nok tryk så vandet er røget over i den eksterne beholder hvor det har stået og kogt)
Hvis jeg bare holder bilen under 4000rpm (ved lang motorvejskørsel) så bliver den ikke specielt varm (midten), men ligeså snart den får fx 5000rpm i ½ min eller mere, så begynder den at ryge op i det næst øverste varmefelt hvor den står og falder og stiger lidt hele tiden.
Den drypper ikke vand.
Den er ikke utæt (er trykprøvet)
Der er ikke noget hvidt snask og toppakningen kan generelt udelukkes.
Der er ikke benzin i vandet
Eftersom den ikke drypper går jeg ikke ud fra det kan ha noget med vandpumpen at gøre.
Vi har lige skiftet termostaten til org. Honda, det hjalp heller ikke.
Har også lige prøvet at sætte en anden køler på (hvor blæseren også virker) det hjalp heller ikke.
Kan det være vandpumpen som ikke kan følge med?
Der er hverken benzin i vandet, benzin i olien eller hvidt snask at finde som normalt når toppakningen er gået...
Håber i har nogen forslag for er ved at være på rimelig bar bund!!