Side 1 af 2
Blow off ventil
: 18 maj 2006, 19:02
af A3-Quattro
Har lige monteret en HKS ssqv på min nye bil. Men når jeg kobler ud, kan bilen godt finde på at gå ud. Det hjælper lidt ved at stramme skruen for enden.
Men hvorfor er det lige den gør det?
: 18 maj 2006, 19:55
af Alex_Reedtz
Du skal i hvert fald være 100% sikker på at ventilen ikke står delvist åben i tomgang, for så kan motorstyringen ikke finde ud af det...
Re: Blow off ventil
: 18 maj 2006, 20:07
af Morten VJ
A3-Quattro skrev:Har lige monteret en HKS ssqv på min nye bil. Men når jeg kobler ud, kan bilen godt finde på at gå ud. Det hjælper lidt ved at stramme skruen for enden.
Men hvorfor er det lige den gør det?
Nu er det lidt svært at diagnisticere på afstand, uden man ved hvilken bil det drejer sig om.
Men jeg vil gætte på at den er udstyret med en luftmængde-masse måler.
Og det du gør med en åben bov i tomgang, er faktisk at køre med en blæst indsugnings pakning.
Så stram fjederen noget mere, og fjern noget af ventilens funktion, og nyd lyden.
Ps den kan også give problener ved speeder slip, ved gearskift, da motoren nu får en for fed blanding.
Så spørgsmålet er om lyden er det værd
En fejlfungerende Bow, og dårlig motorgang.
MVH
Morten
: 18 maj 2006, 20:41
af A3-Quattro
Har nu skrammet den helt, den kører noget bedre, men kan stadig mærke noget hakkende ved speeder slip, som du skriver... Og den går stadig meget langt ned i omdr. når jeg kobler ud...
Den kører noget bedre med den recirkulerende, men er det ikke mere sundt med en bov som lufter ud i det fri, så man ikke smider luften tilbage til turboen?
: 18 maj 2006, 21:44
af Morten VJ
SUndt for hvad motoren eller turboen.
En korrekt virkende bow står åben i tomgang, og dermed suger motoren ufiltreret luft ind, ikke særligt smart
Tilgændgæld reagerer den hurtigt og fjerner trykket uden trykfald igennem en slange, ved speeder slip, det er turboen glad for
Hvis man så strammer fjederen således at den er lukket i tomgang, så får man en lidt sjov kvidrende lyd, og det er ventilen der åbner og lukker, hvilket ikke er særligt smart set fra turboens synspunkt.
Men det lyder jo sjovt
At den recirkulerende genbruger luften, aka. luften kører i ring.
Hvad er problemet med det, den optager lidt mere varme, men det skal motoren nok nå at æde på de første par omdrejninger, når spjældet åbnes igen.
Bow på en gade bil er i mine øjne kun bling bling, og lyd.
MVH
Morten
: 18 maj 2006, 22:04
af A3-Quattro
Min er godt nok en dobbelt stemplet bov, så den sku gerne være lukket i tomgang selvom den ikke er strammet eller er jeg forkert på den?
: 18 maj 2006, 22:25
af Saab-Daniel
En HKS holder lukket i tomgang ja.
Jeg går ud fra du har en A3-turbo (ud fra dit navn). Når den nu har luftmasse-mængdemåler som Morten skriver herover, så kan du få de problemer du beskriver. Du kunne eventuelt putte recirkulerings-kittet på din ventil (som man kan få til hks'en) og så køre dobbelt-stemplet recirkulerende...
Bare et forslag!
Daniel.
: 18 maj 2006, 22:35
af A3-Quattro
Ja, men så ryger lyden jo....

: 18 maj 2006, 23:07
af klyfax
Nu kender jeg ikke så meget til Masse måle biler, men du for lyden med hvis du sætter den nær filtret. Der sad orig. recikul. på mit gamle turbo kit. Den hørte man fint igemmen det åbne filter (KN til 250 hk)
: 18 maj 2006, 23:22
af A3-Quattro
Havde åbent filter monteret inden jeg fik monteret bov, der er en verden til forskel med lyden
