Side 1 af 2
Tilkøring efter renovering?
: 02 mar 2006, 21:38
af Brisse
Jeg har renoveret min motor med nye stempelringe og lejer over det hele. Samtidig er der blevet lavet nye ventilsæder og monteret nye ventiler.
Hvordan køre jeg bedst motoren til? og ikke mindst hvor langt - vil jo gerne snart ha' den på rullefelt og få den justeret inden sæsonen starter.
/Brian
: 02 mar 2006, 22:30
af JBO
Man kører ikke til, man vænder til

: 02 mar 2006, 22:50
af DorkVonWaterfall
JBO skrev:Man kører ikke til, man vænder til

nej man
vænner til....

: 02 mar 2006, 23:26
af JBO
DorkVonWaterfall skrev:JBO skrev:Man kører ikke til, man vænder til

nej man
vænner til....

Ku ikke huske hvordan man stavede til det

: 03 mar 2006, 08:37
af Brisse
Hvis I er færdige med jeres stave-pladder, er der så nogle brugbare bud på mit spørgsmål?
: 03 mar 2006, 08:45
af duckstar
Jeg kørte, fra renovering til jeg begyndte at give dyret ladetryk og omdrejninger i det høje område, omkring 1.000 kilometer.
De 1.000 kilometer kan du dog ikke bruge til ret meget.
Jeg satte grænsen ved 1.000 kilometer fordi jeg ligesom dig søgte svar på hvad der er bedst, men ligemeget hvem jeg spurgte var svaret noget enten forskelligt, eller også ved man det ikke.
Efter de 1.000 kilometer skiftede jeg olie og oliefilter.
: 03 mar 2006, 09:18
af kadettcqp
Ja som det er blevet nævnt så findes der mange måder at gøre det på. Her er som jeg gjorde som jeg blev rådet til af Westspeed.
Start motoren op og lad den gå i ca 10 min i tomgang, dog ikke for lavt i tomgang, sørg for at den har nok olietryk osv.
Derefter er det ud og igang med at køre lige så stille de første par kilometer og så gælder det ellers om at køre den lidt op og ned i omdrejninger så den kan få lov til at arbejde over hele registeret. Og når den har kørt sådan ca 1 times tid så er det hjem og skifte olie og oliefilter og så er motoren ellers klar.
Indkøring af renoveret/ny motor
: 03 mar 2006, 12:38
af kaktus
Her er en af de mere kontroversielle foreslag..
Det giver dog meget godt mening det han siger, hvis man tager sig tid til at læse det igennem...
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
RUN IT HARD
: 04 mar 2006, 23:46
af Brisse
Takker for jeres forslag - jeg må prøve at finde ud af hvordan jeg vil gøre.
Kaktus: Spændende artikel du havde fundet! Værd at læse nærmere!
: 24 mar 2006, 01:40
af luske
hehe kaktus den side har jeg også været forbi , men den med run it hard ! , jo til en hvis grænse men det kommer an på om man vil have power eller reliability , og vil man have et kompromis bør man jo nok
1. starte maskinen op , lade den køre driftsvarm (uden mislyde og olietrykfald)
2. afkøling
derefter efterspændes toppen
og så er det ud og køre , men ikke for lave omdrejninger i for højt gear , men heller ikke for høje omdr. men sårn alm. morfarkørsel de første 1000km uden at lade den sejtrække for meget , og efter 1000km så et olie+filter skift og så er du rimelig klar til rullefeltetet hvis din AFR er bare lidt på plads