Side 1 af 1

spørgsmål tansremsskift på 206 HDI 2003,er

: 03 feb 2006, 19:03
af T16TØZEN
jeg har skiftet mange tandremme på 205,er og 405,er disel og benzin er der noget jeg skal tage højde for her på 206,ern kan man stadig låse knast, pumpe og krumtap på samme måde som de gamle eller køre HDI med eliktronisk pumpe

bare skyd løs

: 06 feb 2006, 22:06
af Lars E
Låse dornene ca. de samme på en HDI som på en 1,9D, og det hele sider samme sted, undtagen pumpen som ikke skal låses da det bare er en højtryk pumpe.

: 09 feb 2006, 22:58
af T16TØZEN
skal ikke låses de det bare er en højtryks pumpe. okay men den skal jo skyde diesel ind på det rigtige tidspunkt. bliver det så styret elektronisk eller mekanisk. det burde jo ikke være mekanisk når du siger man ikke behøver at låse pumpen

: 09 feb 2006, 23:46
af uno
Det er elektroinsk -sammenligneligt med indsprøjtning på en benziner...bare et helt andet tryk

: 09 feb 2006, 23:51
af T16TØZEN
så når jeg har taget tandremmen af så er det teoretisk pisseligemeget om jeg drejer pumpen 90 eller 180 grader og sætter remmen på igen så skulle den bare spinde. korekt

: 10 feb 2006, 00:09
af Carsten 205 GTI 1,9 T
T16TØZEN skrev:så når jeg har taget tandremmen af så er det teoretisk pisseligemeget om jeg drejer pumpen 90 eller 180 grader og sætter remmen på igen så skulle den bare spinde. korekt


Exactly..

Pumpen laver bare et konstant tryk, der står i fuelrailen. Dyserne er styret ligesom på en benziner..