bmw motor
: 27 nov 2005, 16:12
hvad er forskellen ved E 30 motoren 320 og 325 I er det sådan at man kan bygge en 320 motor om til 325
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
guest skrev:hvad er forskellen ved E 30 motoren 320 og 325 I er det sådan at man kan bygge en 320 motor om til 325
xillur skrev:bemmer: Det lyder som om du har erfaring med emnet, så derfor tillader jeg mig lige at spørge om følgende:
Jeg har hørt at man kan få problemer med at cylindervæggen bliver tøndeformet efter nogen tid ved opboring fra 80mm til 84mm på M20B20 blokken... Er det løst hvis man bruger den "nyere" blok du nævner?
bemmer skrev:Hvis det er for at kamuflagere, kan jeg for tælle, at politiet tager et tændrør ud turner den cylinders stempel i bund og hælder olie i, så ved de, om man kører 2,0 eller mere
bemmer skrev:[Hvis det er for at kamuflagere, kan jeg for tælle, at politiet tager et tændrør ud turner den cylinders stempel i bund og hælder olie i, så ved de, om man kører 2,0 eller mere
HenrikGM skrev:bemmer skrev:[Hvis det er for at kamuflagere, kan jeg for tælle, at politiet tager et tændrør ud turner den cylinders stempel i bund og hælder olie i, så ved de, om man kører 2,0 eller mere
Ja, så kan de sguda ligeså godt tage toppen af med det samme.
Strøtanke; Hvordan tror i en evt. katalysator vil have det når motoren bliver startet senere??
Hvordan mon lambdasensoren har det?
Hvordan mon de olievædede stempelringe kommer af med al den koks der dannes imellem øverste kompressionsring og stempeltop.
Det vil jo være umuligt at tømme den igen....
Bottomline; hvis panserne pisser en halv liter olie ned over stemplet, så skal topstykket af under alle omstændigheder, så jeg håber ikke det er rigtigt at de kunne komme i tanke om det. Iså fald skal vi vist have nogle andre på banen, for den fremgangsmåde er vist ikke særlig officiel, men har mere karakter af dummebøde.![]()
Skulle det endeligt være, så måtte de da hellere hælde vand i cylinderen istedet!