Side 1 af 3
Turbo på en bil fra 72 og syn ?
: 26 okt 2005, 13:15
af Juel
Hejsa Alle
Hvis man nu bygger turbo på en bil fra 72, får man så et problem til syn, den ligger jo ikke under for udstødnings normer... eller hur ??
Burde det ikke bare at være køre lige igennem syn ??
Mvh
Morten
: 26 okt 2005, 14:36
af Postal DK
Er det ikke kun 20% reglen du skal overholde ?
: 26 okt 2005, 14:43
af Juel
Postal DK skrev:Er det ikke kun 20% reglen du skal overholde ?
Hmm er det ikke kun hvis jeg skifter motor ???
Mvh
Morten
: 26 okt 2005, 14:50
af Slavteren
dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.
: 26 okt 2005, 16:24
af Juel
Slavteren skrev:dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.
Ok, det er en Manta A med 90hk.. og der er jo versioner der er født med turbo, og som har 140hk...
: 26 okt 2005, 17:33
af kadettcp
maximale drehmomente
die in der folgenden tabelle aufgefuhrten derhmomente sid fur die aufgefuhrten einzelnen fahrzeeugtypen maximal zulassig
(hva FA.. som står over vet ikke jeg men det er skrevet av )
ascona-a/ manata-a 220nm
rekord-c 200nm
commodore-a 300nm
gt-a 220nm
kadett-b 220nm
rekord-d 200nm
commodore-b 300nm
diplomat-b 440nm
kadett-c 230nm
ascona-b 300nm
manta-b 300nm
rekord-e 230nm
commodore-c 270nm
monza-a/senator-a 300nm
dette er skrevet rett av arket jeg fikk av sariberget... ringte han opp igjen her sist uke.. og c20 LET moror er IKKE godkjent i kadett c fra 1/1/05 MEN hvis bilen din ER godkjent med den motoren FØR 1/1/05 så er den godkjent... men man kan ikke godkjenne med c20LET selv om man kjører "ned" trykket.. for nm på mororen i ORGINALstand er det som gjeller... så en c20LET motor er på 260nm (har jeg hørt er ikke 100% sikker) får man ikke godkjent nå mere i kadett-c.. dette er J**** synd for oss som skal bygge og J**** fint for de som har det godkjent... hehe jaja
så da må du ha større bremser.
se på dette forumet her.
http://www.omc.no/ her kan du få hjelp til d meste av opel ombygging.
: 26 okt 2005, 19:33
af Slavteren
en manta a med turbo? mere info, den har jeg aldrig hørt om. de oplysninger med hvor stor motor der må ligge i kan du sagtens risikere at de vil ha på skrift. se evt om du kan opstøve en tüv erklæring på en manta med lign opbygning.
: 26 okt 2005, 20:19
af kadettcp
Slavteren skrev:en manta a med turbo? mere info, den har jeg aldrig hørt om. de oplysninger med hvor stor motor der må ligge i kan du sagtens risikere at de vil ha på skrift. se evt om du kan opstøve en tüv erklæring på en manta med lign opbygning.
http://www.strus.ch/rally/Manta-Turbo.jpg
http://www.sub3-forennet.de/cgi-sub3/oh ... &num=21220
her kan du lese om manta a turbo
http://www.opelmotorsport.com/forum2/vi ... ta+a+turbo 
: 26 okt 2005, 20:20
af Juel
Slavteren skrev:en manta a med turbo? mere info, den har jeg aldrig hørt om. de oplysninger med hvor stor motor der må ligge i kan du sagtens risikere at de vil ha på skrift. se evt om du kan opstøve en tüv erklæring på en manta med lign opbygning.
Jeg får en manta a hjem fra .de i næste uge, og så var det jo at jeg kom til at tænke på at der jo ikker er forurenings krav på en bil fra 72 hehe, derfor kom ideen om en mølle...

: 26 okt 2005, 20:24
af kadettcp