Gad godt vide om de 2,5bar ikke er en absolut opgivelse.....
Der er flere ting der ser mærkelige ud her:
1: er det sandsynligt at motoren er forsynet med en 4bars mapsensor, i så fald nok verdens første serieproducerede bil med det.
2: 170hk på 1,4liter med 2,5bar i ladetryk...naaa.....Det vil jeg da ikke håbe! 1,4liter med 10,0:1 bør mindst lave 70hk på sug. MINDST.
v. 2,5bars overtryk bør det være oppe på 245hk.
Men hvis trykket er opgivet i absolut tryk, så er de 2,5bar, altså "kun" 1,5bar overtryk, og så bør motoren lave 175hk, og så passer tingene igen sammen.
Jeg tror marketingfolkene igen har været i sving med at få de store tal skrevet på.....
3: HVIS motoren flower nogenlunde fornuftigt, så kommer det dynamiske kompressionsforhold(på sug) måske op i nærhenden af 12:1. Lader vi så 2,5bar på den, så er dynamisk kompression helt oppe på 30:1, og det er endda meget forsigtigt skudt. Bilen kan jo køre på diesel!
Alting passer meget bedre sammen hvis de 2,5bar er absoluttryk......