Side 1 af 1
Automat gearolie æder dit spær?
: 30 sep 2005, 16:35
af Gæst
kan det passe eller er det barer noet vrøgl?
: 30 sep 2005, 17:13
af Gæst
vrøvl! spærolie har blot et additit som gør at spærret kan "glide"...... mange myter omkring spær.... nok vigtigt at huske at det er en sliddel! MVH. søren
: 30 sep 2005, 21:05
af Morten VJ
En forkert olie i geakassen- bagtøjet. kan lave alverdens ulykker.
Feks skal nyere ZF geakasser have atf. olie ellers dør sykromesch ringene.
Honda gear kasser skifter bedst med orginalolien. OSV.
At generelisere er umuligt.
Men hvis der er andre der har kørt med den type olie du påtænker uden problemer så brug den endelig, hvis du mener at det giver nogle fordele.
Hvis det er for at kompensere for slidte synkromescr ringe at du vil hælde ATF olie på gerkassen, så renover kassen først+ særrret.
Da det at skifte olietype er en nødløsning.
MVH
Morten
: 30 sep 2005, 22:59
af Slavteren
gælder det honda også på de lidt ældre? har en crx as (16v) fra 86 der kan være lidt træg når det skal gå stærkt. ikke slemt, som om synkromessen er slidt, og intet under nedgearing, men den kræver "en fast hånd" når den blir fyret af...

: 30 sep 2005, 23:10
af Morten VJ
Min erfaring er at Hondas gearkasser skifter bedst på originalolien aka MTF II olien.
Den koster en arm, og et ben men er pengene værd.
Deres autgearkasser skal helt sikkert have org. olien for at sikre bløde gearskift.
En atf olie virker ganske simpelt ikke i denne kasse, da den ikke ligner en alm aut. gearkasse.
Men mere en alm manuel gearkasse.
MVH
Morten
: 30 sep 2005, 23:45
af Gæst
lavede engang nogen meget videnskabelige forsøg på en gammel TOYOTA svinekam.... letløbs motorolie på gearkassen. resultat... meget dårligt gearskift og ca 1 hk mere på hjul= så lidt at det var tvivlsomt om der var forskel! MVH. søren
: 01 okt 2005, 10:31
af Slavteren
så tror jeg at jeg vil prøve det, for det er sq lidt træls at være bange for at børste tænder hver gang mand skal af sted...