Side 1 af 1
vw 1.8 Gti med tryk, tændings avancering???
: 13 sep 2005, 17:01
af ford p7 biturbo
Har lige et spørgsmål
Hvad kan man bruge af sager til at få tændingen til at avancere på sådan en motor, for at undgå tændingsbanken.
Jeg har fået fart i en dims fra en saab der giver mere benz når der kommer tryk på, så det problem er løst.
Ihvertfald indtil jeg vil have mere tryk på
Jeg har en megasquirt box til at ligge, kunne selvfølgelig montere den og bruge edis tænding, men hvis der var en nemmere løsning så vil det være at foretrække.
Kan jeg bruge tændingen fra en g60 evt ???
: 13 sep 2005, 18:11
af Jakob Hansen
Hvad er det for en dims, fra en Saab, du har fået fat i? Jeg skal nemlig selv have givet min RST noget mere benzin under tryk...
: 13 sep 2005, 19:09
af ford p7 biturbo
Jakob Hansen skrev:Hvad er det for en dims, fra en Saab, du har fået fat i? Jeg skal nemlig selv have givet min RST noget mere benzin under tryk...
der sidder en trykregulator af en slags på ind og ud ved benzinen, som aktiveres ved tryk fra turboen. det kommer fra en saab 900turbo.
ved ikke ret meget om den andet en jeg har fået den af en kammert der er gået over til megasquirt.
her er lige et billede
: 13 sep 2005, 19:53
af HenrikGM
Tror du skulle følge din kammerat, eller finde en passende mursten at lægge under speederen.
Du kan selvf. tage den på den hårde måde, ved at prøve med forskellige vacuumdåser, ved at modificere dem med en fil(flytte stoppet) og generelt lege med det hele i et års tid, og når du har opgivet det, SÅ montere noget der kan styre din motor.
Iøvrigt; hvorfor vil du avancere tændingen hvis du tændingsbanker nu??
: 13 sep 2005, 23:35
af Havneren
Hej.
Jeg havde, før jeg lavede MS på den, netop lavet et justerbart stop i vacum/tryk avanceringen på fordeleren. Det kørte jeg med længe og hørte aldrig tændingsbanken. Jeg havde sænket kompressionen til liiiige under 8:1 og fjernet skarpe kanter i forbrændingskammeret + nogle liiigt koldere tændrør osv.
Det KAN lade sig gøre og det KAN også komme til at virke, MEN den eneste RIGTIGE løsning med godt hold (også for effekt) er at smide den MS på!
V/h Christian
: 14 sep 2005, 00:27
af ford p7 biturbo
[quote="Havneren"]Hej.
Jeg havde, før jeg lavede MS på den, netop lavet et justerbart stop i vacum/tryk avanceringen på fordeleren. Det kørte jeg med længe og hørte aldrig tændingsbanken. Jeg havde sænket kompressionen til liiiige under 8:1 og fjernet skarpe kanter i forbrændingskammeret + nogle liiigt koldere tændrør osv.
Det KAN lade sig gøre og det KAN også komme til at virke, MEN den eneste RIGTIGE løsning med godt hold (også for effekt) er at smide den MS på!
Var det på den orginale fordeler???
Og ja det bedste var nok at smide MS på men så skal jeg lave alt sprøjtet om og det her er bare en fra A til B bil.
Grunden til der skal tryk på er at min kammy´s golf 1 diesel er hurtigere ogh det kan vi jo ikke have

: 15 sep 2005, 12:42
af TDtweeks
Husk nu jesper at nævne at det er en 49 hk diesel der rykker din 1.8 gti rundt på ryggen

haha
kom du bare med det tryk så leger vi igen du holdt jo stadig ivejen sidst

: 15 sep 2005, 14:13
af Wildert
Hvorfor ikke bare smide den MS på til kun at styre tændingen hvis du er så bekymret for at ombygge sprøjtet? Det tager ikke ret lang tid...
: 15 sep 2005, 16:23
af havnerenn
Ja... Smid nu det MS på. Du kan endda bare bruge hallgiveren i din strømfordeler til at trigge den. Det gør jeg. Jeg tror næsten at du også kan bruge dit tændingsmodul endda... Måske har den din omdr begrænser indbygget dog.
Det er er RET simpelt ledningsnet der skal til... Vi snakker 4 ledninger til MS boksen. Jeg vil mene du kan lade være med at slutte tempfølere til nemlig. Ellers er det 6 ledninger.
Men ellers... Ja, det var en original fordeler. Jeg har den faktisk stadig liggende pakket fint ind på hylden - glasblæst og larkeret. Kunne måske overtales til at sælge hvis det er.
V/h Christian
: 16 sep 2005, 23:11
af ford p7 biturbo
Jeg monterer MS, det er jeg blevet enig med mig selv om...
Men planerne med tryk er lige blevet udsat lidt endnu da ham københavneren jeg havde købt kompressor solgte til en anden

og bare lod være med at sende den til mig selv om det hele var aftalt. Jeg hader de typer
havnerenn skrev:Ja... Smid nu det MS på. Du kan endda bare bruge hallgiveren i din strømfordeler til at trigge den. Det gør jeg. Jeg tror næsten at du også kan bruge dit tændingsmodul endda... Måske har den din omdr begrænser indbygget dog.
Det er er RET simpelt ledningsnet der skal til... Vi snakker 4 ledninger til MS boksen. Jeg vil mene du kan lade være med at slutte tempfølere til nemlig. Ellers er det 6 ledninger.
Men ellers... Ja, det var en original fordeler. Jeg har den faktisk stadig liggende pakket fint ind på hylden - glasblæst og larkeret. Kunne måske overtales til at sælge hvis det er.
V/h Christian