Udsætningsproblemer i Supra!
: 07 sep 2005, 21:57
Hej! Jeg er den lykkelige ejer af en Supra ma70 7m-gte!
(3.0i Turbo selvsagt)
Desværre har den udsætningsproblemer ved udkobling mellem gearskift!
det vil sige at hvis jeg f.x kobler ud mens jeg kører i 4. gear og ved 4000 omdrj. så vil omdrejningsnålen dale og bare fotsætte i nul! nogen gange vil den kun gå ned og skrabe bunden og vende tilbage til tomgangsniveau (dette sker naturligvis kun når jeg gør det med vilje da jeg ellers aldrig vil være koblet ud så længe, selvfølgelig medmindre jeg giver den gas og skal bruge god bremselængde og kommer til at koble ud samtidig med, hvilket jeg faktisk er vant til..) .. Men hvis jeg gør det ved 2000 omdrejn sker der ikk noget..
Har været hos toyota med den, og de mente det var daspotten.. Den er nu skiftet.. Det hjalp lidt på det, men slet ikk nok.. Fik at vide at manifoldet var sodet til og at jeg skulle få det blæst lidt igennem (vroom vroom), og ellers ikk andet! Så umiddelbart kan der ikk findes nogen fejl.. Jo måske hvis jeg sender den til toyota én gang til, men det gider jeg ik rigtig da det koster knaster med stort K!
Nogen der har prøvet noget lignende eller har nogen råd til hva jeg kan gøre for at finde ud af det?? uden at det koster en bondegård selvfølgelig..
(3.0i Turbo selvsagt)
Desværre har den udsætningsproblemer ved udkobling mellem gearskift!
det vil sige at hvis jeg f.x kobler ud mens jeg kører i 4. gear og ved 4000 omdrj. så vil omdrejningsnålen dale og bare fotsætte i nul! nogen gange vil den kun gå ned og skrabe bunden og vende tilbage til tomgangsniveau (dette sker naturligvis kun når jeg gør det med vilje da jeg ellers aldrig vil være koblet ud så længe, selvfølgelig medmindre jeg giver den gas og skal bruge god bremselængde og kommer til at koble ud samtidig med, hvilket jeg faktisk er vant til..) .. Men hvis jeg gør det ved 2000 omdrejn sker der ikk noget..
Har været hos toyota med den, og de mente det var daspotten.. Den er nu skiftet.. Det hjalp lidt på det, men slet ikk nok.. Fik at vide at manifoldet var sodet til og at jeg skulle få det blæst lidt igennem (vroom vroom), og ellers ikk andet! Så umiddelbart kan der ikk findes nogen fejl.. Jo måske hvis jeg sender den til toyota én gang til, men det gider jeg ik rigtig da det koster knaster med stort K!
Nogen der har prøvet noget lignende eller har nogen råd til hva jeg kan gøre for at finde ud af det?? uden at det koster en bondegård selvfølgelig..