4e-fte MS
: 02 sep 2005, 09:56
Hej..
Har lige fået en toyota 4e-fte motor ud at køre.. (1,3-turbo)
Motoren er en gadbjerg motorimport.. og "skulle ikke ha kørt noget"
Har skiftet stemelringe og plejelejer for at være sikker på at motoren er sund..
Har så bygget MS på den og kører lambda 0,80 ved tryk..
MEN..
Ladetrykket er ikke fast.. eller den oparbejder ladetryk som en kompressor motor.. altså stigende med omdrejningerne.. og ender ud i ca 0,8
Planen er 0,4 ved dagskørsel.. og 1 bar ved sjov..
Men lige gyldigt hvor lang stangen til wastegaten er stiger ladetrykket stadig til 0,8..
Har også prøvet at pille spjældet af.. og holde det fuld åben.. her er den så bare længere tid om at danne tryk.. men ender stadig oppe i ca 0,8 ved de 6000omd..
Spjældet føles som om at det virker.. men har desværre ikke været inde og kigge i selve turboen..!!
Har samtidig problemet med at ladetrykket er utroligt ujævn.. det "vibrerer med 0,1 bar i forskel på vej op.."
Er der nogen med en mulig forklaring på det her.??
Har lige fået en toyota 4e-fte motor ud at køre.. (1,3-turbo)
Motoren er en gadbjerg motorimport.. og "skulle ikke ha kørt noget"
Har skiftet stemelringe og plejelejer for at være sikker på at motoren er sund..
Har så bygget MS på den og kører lambda 0,80 ved tryk..
MEN..
Ladetrykket er ikke fast.. eller den oparbejder ladetryk som en kompressor motor.. altså stigende med omdrejningerne.. og ender ud i ca 0,8
Planen er 0,4 ved dagskørsel.. og 1 bar ved sjov..
Men lige gyldigt hvor lang stangen til wastegaten er stiger ladetrykket stadig til 0,8..
Har også prøvet at pille spjældet af.. og holde det fuld åben.. her er den så bare længere tid om at danne tryk.. men ender stadig oppe i ca 0,8 ved de 6000omd..
Spjældet føles som om at det virker.. men har desværre ikke været inde og kigge i selve turboen..!!
Har samtidig problemet med at ladetrykket er utroligt ujævn.. det "vibrerer med 0,1 bar i forskel på vej op.."
Er der nogen med en mulig forklaring på det her.??