Side 1 af 2

vedr justerbar ladetryk med bleed ventil

: 17 jul 2005, 22:06
af Thomas - Clio
når jeg nu monter sådan en bleed ventil skal man så ik osse pille orig. actuatoren fra så den ik osse lufter ud der. Sådan at turboen ikke bruger wastgate og actuatoren + bleed ventil.

: 17 jul 2005, 23:03
af Thomas - Clio
fuck det, det var et dumt spørgsmål, den skal jo selvfølgelig hen over actuatoren. Men det er simplen fordi jeg har en ikke juster når jeg skruer på ventilen. kan det være actuatoren der er noget galt med. Det hjælper kun når jeg skruer ventilen helt så jeg kan sidde med den i hånden.

: 17 jul 2005, 23:40
af Thomas - Clio
det kan ikke være fordi min actuator kun kan finde ud enten at være lukket eller åben. Eller fatter jeg bare ik hvordan det funger. Turboen er en t28 hybrid t3.

: 17 jul 2005, 23:46
af Havneren
Er der en original ladetryks styring på bilen?

Er membranen i WG i orden?

Der findes WG typer der SKAL være utæt ved membranen. Disse kræver et meget større hul i Bleed V. for at der sker noget.

Og selvf. Har du koblet det rigtigt op?

V/h Christian

: 18 jul 2005, 00:11
af Thomas - Clio
ja jeg har koblet det op som er vist på den tegning på produkt side. wg skulle være iorden da turbo er helt ny. Jeg er ved at købe et knightsport boost controller, elektronisk. Og der tænker jeg på om jeg får samme problem hvis der nu er noget med actuatoren

: 18 jul 2005, 00:12
af Thomas - Clio
der er ikke nogen original ladetryksstyring.

: 18 jul 2005, 00:18
af Thomas - Clio
jeg kan godt juster skruen helt i bund også er der heller ikke andet end ca. 0,6 bar og når jeg så skruer den helt ud viser den 1,1 bar. Jeg trorede man kunne stille det gradvist 0,6 - 0,7 -0,8 osv.

: 18 jul 2005, 02:08
af Saab-Daniel
Det skal du også kunne... Hvad sker der hvis du stiller den midt i registeret? Fidusen ved en bleed-ventil er jo, at du kan justere dit ladetryk som du vil have det :)
Daniel.

: 18 jul 2005, 12:30
af Thomas - Clio
den forblive ved 0,6 bar

: 18 jul 2005, 17:14
af Thomas - Clio
jeg har fundet ud af at den actuator der sidder på min turbo er sat til 10psi, og den er ikke justerbar. Så det er vel der problemet er.,At den kun kan gi 0,6.