MS: Fejl 60
: 23 jun 2005, 10:23
så var det min tur til at dumme mig...
Havde problemer med spikes på min krumtapssensor, og efter at have brugt 3 timers tid på at pakke ledninger ind i sølvpapir, trække 25mm2 stel direkte fra batteriet til MS og forbinde den med motorrummets stelforbindelse samt skifte en modstand i boksen(tak for tippene HenrikGM) fik jeg flyttet spikesne fra 4500 o/min til 5200 o/min og ikke nær så ofte... Der blev stillet lidt på dwell-settings, og så var den sag sådan set bøf.
Kørte så ca. 3 kilometer, og så begyndte bilen at hoste og lød som om den kun kørte på 2 cylindre... ind til siden, og ud og mærke - tændspolen var knaldvarm, men ok den sidder jo også lige over udstødningsmanifolden... hmm... selvfølgelig var den bærbare LIGE død for strøm, så gode råd var dyre... Fik svigerfar til at samle mig op og tog hjem og lod bærbaren lade op. et par timer senere står man ved bilen igen, og sætter dwell-settings tilbage. Svinet springer i gang og jeg ruller 500m og den laver helt samme stunt igen... Nu blev gode råd VIRKELIG dyre. Mig ud og kigge på motorrum, og intet usædvanligt at spore hér.
Hmmmmmm... så kigger kæresten på mig og siger:"tror du ikke bare den er løbet tør?" - så begyndte jeg så at tælle kilometer sammen. min tankmåler virker ikke og jeg kunne jo godt se at jeg havde kørt temmelig nogle kilometer i bilen siden jeg fyldte den op. Fik min bror til at kigge forbi med 5 Liter, og guhjælpemig om skidtet ikke bare springer i gang og spinder som en mis...
#€%)@&%=/€#@!!#€@ tænkte jeg... det var vist en fejl der sad cirka 60 cm fra rattet...
Havde problemer med spikes på min krumtapssensor, og efter at have brugt 3 timers tid på at pakke ledninger ind i sølvpapir, trække 25mm2 stel direkte fra batteriet til MS og forbinde den med motorrummets stelforbindelse samt skifte en modstand i boksen(tak for tippene HenrikGM) fik jeg flyttet spikesne fra 4500 o/min til 5200 o/min og ikke nær så ofte... Der blev stillet lidt på dwell-settings, og så var den sag sådan set bøf.
Kørte så ca. 3 kilometer, og så begyndte bilen at hoste og lød som om den kun kørte på 2 cylindre... ind til siden, og ud og mærke - tændspolen var knaldvarm, men ok den sidder jo også lige over udstødningsmanifolden... hmm... selvfølgelig var den bærbare LIGE død for strøm, så gode råd var dyre... Fik svigerfar til at samle mig op og tog hjem og lod bærbaren lade op. et par timer senere står man ved bilen igen, og sætter dwell-settings tilbage. Svinet springer i gang og jeg ruller 500m og den laver helt samme stunt igen... Nu blev gode råd VIRKELIG dyre. Mig ud og kigge på motorrum, og intet usædvanligt at spore hér.
Hmmmmmm... så kigger kæresten på mig og siger:"tror du ikke bare den er løbet tør?" - så begyndte jeg så at tælle kilometer sammen. min tankmåler virker ikke og jeg kunne jo godt se at jeg havde kørt temmelig nogle kilometer i bilen siden jeg fyldte den op. Fik min bror til at kigge forbi med 5 Liter, og guhjælpemig om skidtet ikke bare springer i gang og spinder som en mis...
#€%)@&%=/€#@!!#€@ tænkte jeg... det var vist en fejl der sad cirka 60 cm fra rattet...