Manifold flækket - hvad nu?
: 02 maj 2005, 13:34
Hej alle,
Jeg har i går erfaret at udstødningsmanifolden på min bil med eftermonteret turbo er flækket i to svejsninger på oversiden. Manifolden er originalt monteret med katalysator direkte på manifolden, men som det ser ud nu er kat er savet af og et reduktionsstykke er påsvejst sammen med flachen over mod turboen. Jeg formoder er problemet skyldes at turboen er for tung i forhold til hvad kat'en vejede, trods turboen er understøttet vha. et tykt beslag på forrøret boltet på gearkassen. Mit spørgsmål er så om jeg ligeså godt kan kaste mig ud i at få kreeret en ny manifold, eller om et par svejsninger vil holde - eller om det igen vil være brandslukning set i forhold til en varig løsning?
Manifolden er naturligvis af rustent støbejern.
På forhånd tak for svarene.
Anders
Jeg har i går erfaret at udstødningsmanifolden på min bil med eftermonteret turbo er flækket i to svejsninger på oversiden. Manifolden er originalt monteret med katalysator direkte på manifolden, men som det ser ud nu er kat er savet af og et reduktionsstykke er påsvejst sammen med flachen over mod turboen. Jeg formoder er problemet skyldes at turboen er for tung i forhold til hvad kat'en vejede, trods turboen er understøttet vha. et tykt beslag på forrøret boltet på gearkassen. Mit spørgsmål er så om jeg ligeså godt kan kaste mig ud i at få kreeret en ny manifold, eller om et par svejsninger vil holde - eller om det igen vil være brandslukning set i forhold til en varig løsning?
Manifolden er naturligvis af rustent støbejern.
På forhånd tak for svarene.
Anders