Hvilken størrelse dyser? Og hvor højt tryk?
: 22 mar 2005, 08:22
Hej Forum.
Jeg skal hen sidst på sommeren og montere Turbo på min Nissan CA18DE motor.
Har nu:
Garret T28 A/R 0.6 med justerbar wastegate
Saab 9000 Intercooler
Udst. manifold til turbo og downpipe
Secretpower blowoff
og diverse småting.
MF og dyser er ikke købt endnu...
Motoren er en 1.8 liters 16V motor med 129 HK fra fabrikken.
Motoren er magen til den orig. turboladede der ligger i en 200SX, bortset fra topstykke og manifolde.
Der er smedede stempler i fra std, og kompressionsforholdet er 9,5:1
Nu er mine spørgsmål:
1. Har hørt at jeg højst kan køre med et tryk på 0,6 bar med den kompressionsratio. Kan i bekræfte det?
2. Hvor mange HK kan jeg regne med den får, med et ladetryk på 0,6 bar?
3. Hvilken størrelse dyser skal jeg køre med?
4. Er der andet jeg mangler til min opsætning?
Håber i kan hjælpe mig.
Vh Borup
Jeg skal hen sidst på sommeren og montere Turbo på min Nissan CA18DE motor.
Har nu:
Garret T28 A/R 0.6 med justerbar wastegate
Saab 9000 Intercooler
Udst. manifold til turbo og downpipe
Secretpower blowoff
og diverse småting.
MF og dyser er ikke købt endnu...
Motoren er en 1.8 liters 16V motor med 129 HK fra fabrikken.
Motoren er magen til den orig. turboladede der ligger i en 200SX, bortset fra topstykke og manifolde.
Der er smedede stempler i fra std, og kompressionsforholdet er 9,5:1
Nu er mine spørgsmål:
1. Har hørt at jeg højst kan køre med et tryk på 0,6 bar med den kompressionsratio. Kan i bekræfte det?
2. Hvor mange HK kan jeg regne med den får, med et ladetryk på 0,6 bar?
3. Hvilken størrelse dyser skal jeg køre med?
4. Er der andet jeg mangler til min opsætning?
Håber i kan hjælpe mig.
Vh Borup