Hjælp til wastegate aktuator på RST
: 17 feb 2005, 08:17
Hej!
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg har en Ford Escort RS turbo, som jeg gerne vil have til at rende lidt stærkere. Derfor har jeg anskaffet mig en styreboks som er chippet, hvilket skulle tillade mig at hæve ladetrykket.
Jeg forstiller mig at justere det op til omkring 1,0 bars ladetryk (selve motoren er standart). Til at gøre dette har jeg monteret en "bleed valve", med hvilken jeg indtil nu har brugt til at køre med 0.6 bar i tryk.
Men nu har jeg læst forskellige steder at en standart RST wastegate aktuator ikke kan holde til at gå fra 0,6 til 1,0 i tryk. Den kan simpelthen ikke holde wastegaten lukket.
Mit spørgsmål er så: Er det rigtigt? I så fald så skal jeg jo ud og have en anden som er stærkere, men hvilken kan så anbefales og kan man også for en som er for stærk?
Kan man få nogle som er justerbare og hvordan indeles de i hvor stærke de er (har hørt noget om en "-31 aktuator"(31 psi?))?
Har kigget på den som Bruno Hansen motorsport forhandler, er den anbefalelsesværdig?
Håber på at få svar på nogle af mine spørgsmål.
På forhånd tak.
Jakob Hansen
PS:
For godt ordens skyld, skriver jeg lige hvad der er lavet ved bilen:
Standart motor og turbo med:
- K&N injection luftfilter
- Hjemmelavet udstødning (2,5" gennemgående og uden mellempotte)
- SFS slanger med BOV.
- Justerbart ladetryks anordning fra kabine med ladetryksur.
- Forstærket Helix kobling
- og nu en chippet styreboks.
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg har en Ford Escort RS turbo, som jeg gerne vil have til at rende lidt stærkere. Derfor har jeg anskaffet mig en styreboks som er chippet, hvilket skulle tillade mig at hæve ladetrykket.
Jeg forstiller mig at justere det op til omkring 1,0 bars ladetryk (selve motoren er standart). Til at gøre dette har jeg monteret en "bleed valve", med hvilken jeg indtil nu har brugt til at køre med 0.6 bar i tryk.
Men nu har jeg læst forskellige steder at en standart RST wastegate aktuator ikke kan holde til at gå fra 0,6 til 1,0 i tryk. Den kan simpelthen ikke holde wastegaten lukket.
Mit spørgsmål er så: Er det rigtigt? I så fald så skal jeg jo ud og have en anden som er stærkere, men hvilken kan så anbefales og kan man også for en som er for stærk?
Kan man få nogle som er justerbare og hvordan indeles de i hvor stærke de er (har hørt noget om en "-31 aktuator"(31 psi?))?
Har kigget på den som Bruno Hansen motorsport forhandler, er den anbefalelsesværdig?
Håber på at få svar på nogle af mine spørgsmål.
På forhånd tak.
Jakob Hansen
PS:
For godt ordens skyld, skriver jeg lige hvad der er lavet ved bilen:
Standart motor og turbo med:
- K&N injection luftfilter
- Hjemmelavet udstødning (2,5" gennemgående og uden mellempotte)
- SFS slanger med BOV.
- Justerbart ladetryks anordning fra kabine med ladetryksur.
- Forstærket Helix kobling
- og nu en chippet styreboks.