Side 1 af 1
turbo og plastikmanifold
: 07 feb 2005, 13:31
af Morten AA
Hej.
Vil min plastikmanifold kunne holde til et tryk på max 1.5 bar?? jeg vil sige at det var ok, men måske der var nogle der havde andre erfaringer.
: 07 feb 2005, 13:58
af david
HVILKEN BIL ER DET...
: 07 feb 2005, 15:49
af Morten AA
JA nemlig ja, Polo 1,6 8v 6N multipoint

: 07 feb 2005, 17:09
af Pappa the Kid
Hvad har du gjordt ved den motor!?
Tror du den kan holde til det tryk!?

: 07 feb 2005, 17:26
af gammel skæv ford
det tør jeg næsten godt at lægge hovdet på blokken --og sige det kan det ikke.men kan rasten af motoren det????

: 07 feb 2005, 17:52
af Mads B (dk)
Hmm... godt spørgsmål..... men prøv at tage en alm colaflaske og se om du kan sprænge den...... du skal over 10bar før der sker noget...... prøv så med en 2.5liter sprinklervæske dunk...... den springer først ved omkring 3-4bar...... så jeg tror godt manifolden kan holde..... min peugeot køre også med en plastik manifold og den klager ikke ved 0.9bar..... men om resten af motoren kan holde, ja..... hvis den er "standard" er det nok meget tvilsomt
: 08 feb 2005, 15:35
af Gæst
Hej
Tjo...plastikken skal nok kunne holde til et tryk på en masse bar...det kan de fleste ting, men problemet opstår den den skifter mellem 1.5 bars tryk og -0.8 bars tryk(vakum)...så er det at tingene stille og roligt begynder at revne. Nu ved jeg jo ikke lige hvor tykt plastikken er, men med alu skal man op i en rimelig tyk godstykkelse før lortet holder...