Knast aksel til gl Volvo
: 15 jan 2005, 17:14
På den lokale Volvo pushers hjemmeside faldt jeg over en V knastaksel til 850 kr. + mormor. lovet effekt forøgelse min 10 hk.
Jeg satte mig ned for at sammenligne med den nuværende A knast.
Og det ser lovende ud 0,8 mm mere løft 4 grader mere dureation, 2 grader mindre overlap og 3 grader mere i L.c.A.
Har oprindeligt siddet i en b 230 e motor.
Jo mere jeg har studeret nettet jo mere er jeg blevet overbevist om at det er den glemte volvo knast.
I USA fabler de om A, VX, og K knaster. I sverige er det H og K knaster
+ div knaster fra tunings firmaer.
Jeg kan sammenfatte det således.
En A knast er meget linær, og går død ved 5000 rpm.
En H/K knast er over 4000 rpm knaster, og totalt uinteressante for mig.
En VX knast er et forsøg på at lave en tunings knast med smog egenskaber. Hvorfor lave udstødnings knasten mindre, når topstykket err hæmmet på udstødnings siden i forvejen.
En V knast burde rykke omdrejnings området 500 rpm. op, og stadig have et godt bundtræk.
Hvilket vil passe mit 3 gear helt perfekt ved overhaling på landeveje.
Morten
Jeg satte mig ned for at sammenligne med den nuværende A knast.
Og det ser lovende ud 0,8 mm mere løft 4 grader mere dureation, 2 grader mindre overlap og 3 grader mere i L.c.A.
Har oprindeligt siddet i en b 230 e motor.
Jo mere jeg har studeret nettet jo mere er jeg blevet overbevist om at det er den glemte volvo knast.
I USA fabler de om A, VX, og K knaster. I sverige er det H og K knaster
+ div knaster fra tunings firmaer.
Jeg kan sammenfatte det således.
En A knast er meget linær, og går død ved 5000 rpm.
En H/K knast er over 4000 rpm knaster, og totalt uinteressante for mig.
En VX knast er et forsøg på at lave en tunings knast med smog egenskaber. Hvorfor lave udstødnings knasten mindre, når topstykket err hæmmet på udstødnings siden i forvejen.
En V knast burde rykke omdrejnings området 500 rpm. op, og stadig have et godt bundtræk.
Hvilket vil passe mit 3 gear helt perfekt ved overhaling på landeveje.
Morten