At lette Svinghjul på en Ford RS Turbo..Godt eller dårligt ?
: 22 dec 2004, 08:05
Hej
Jeg er igang med et lille projekt hen over vinteren pga. jeg kvernede min gearkasse.. da jeg kom til svinghjulet hørte jeg det ku ha en effekt at tage 1kg. af men er stødt på flg. problem..
Jeg har spurgt en masse kloge mennesker om dette her.. men syntes ik. rigtig jeg på en måde er overbevist..
Nok lidt fordi jeg er typen der gerne vil se et før og efter resultat så jeg kan se effekten..
Men det er ik alle der gider tage et svinghjul af og på igen hele tiden ..
Det jeg har hørt er at man flytter momentet højere op jo mere man tager af ..
Som "gaderacer" er det lige så vigtigt at den vil frem imens den køre ved en 2500 omd. Som det er ved start i et lyskryds.. "Man sku gerne være den der kommer først over " c",)
Mit spørgsmål er som overskriften siger .. er det godt eller dårligt at lette svinghjulet …
c",)……
Jeg er igang med et lille projekt hen over vinteren pga. jeg kvernede min gearkasse.. da jeg kom til svinghjulet hørte jeg det ku ha en effekt at tage 1kg. af men er stødt på flg. problem..
Jeg har spurgt en masse kloge mennesker om dette her.. men syntes ik. rigtig jeg på en måde er overbevist..
Nok lidt fordi jeg er typen der gerne vil se et før og efter resultat så jeg kan se effekten..
Men det er ik alle der gider tage et svinghjul af og på igen hele tiden ..
Det jeg har hørt er at man flytter momentet højere op jo mere man tager af ..
Som "gaderacer" er det lige så vigtigt at den vil frem imens den køre ved en 2500 omd. Som det er ved start i et lyskryds.. "Man sku gerne være den der kommer først over " c",)
Mit spørgsmål er som overskriften siger .. er det godt eller dårligt at lette svinghjulet …
c",)……