Tuning peugeot v6 es9j4(s)
: 16 dec 2004, 12:01
Jeg skal iløpet av vinteren montere en ny-v6 i min 91 mod. 605.motoren skal trimmes, mål:over 200hk på drivhjul.
valget står imellom es9j4 (96-01) og es9j4s (01-) den første utgaven har enkelt svinghjul, faste knaster og 10,4:1 i komp og, den nyere utgaven har dobbelmasse-svinghjul, variable knaster på innsug,og komp på 10,9:1. Hvilken vil egne seg best for trimming? er "enkeltmassesvinghjul" enklere å lette en dobbelmasse?
kan jeg få problemer med sliping av knaster på en motor med variable knaster?
hvor mye utgjør kompresjonshevingen fra 10,4 til 10,9:1?
Kan også nevne at stemplene med 10,9-komp er 40gram lettere enn 10,4 stemplene.
Vil det beste være "gammel" motor med enkelt svinghjul og faste knaster, + stempel fra ny motor ?
Er det noen som har erfaring med trimming av peugeots v6?
valget står imellom es9j4 (96-01) og es9j4s (01-) den første utgaven har enkelt svinghjul, faste knaster og 10,4:1 i komp og, den nyere utgaven har dobbelmasse-svinghjul, variable knaster på innsug,og komp på 10,9:1. Hvilken vil egne seg best for trimming? er "enkeltmassesvinghjul" enklere å lette en dobbelmasse?
kan jeg få problemer med sliping av knaster på en motor med variable knaster?
hvor mye utgjør kompresjonshevingen fra 10,4 til 10,9:1?
Kan også nevne at stemplene med 10,9-komp er 40gram lettere enn 10,4 stemplene.
Vil det beste være "gammel" motor med enkelt svinghjul og faste knaster, + stempel fra ny motor ?
Er det noen som har erfaring med trimming av peugeots v6?