Kopi dele eller org. dele
Redaktør: Moderatorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Det bliver jo ikke bedre af at globaliseringen fuldstændigt har ødelagt vore gamle sort/hvid verden. Mærkevare af alle typer kommer idag i stor udstrækning fra lavtlønslande, som f.eks MSD'en var et eksempel på. Det gælder også de meget dyre ting, plus ting som intet har med biler at gøre.
Selve udviklingsdelen er heller ikke sort/hvid mere, det er helt normalt at en stor del af udviklingen også lægges ud til den underleverandør som skal levere stumpen. På den måde undgår "mærkerne" at skulle lønne specialist eksperter på alle områder. Hvilket er næsten umuligt idag hvor udvikling generelt går super stærkt og det hele bliver mere og mere kompliceret opbygget, elektronisk styret osv.
Vi lever i en verden i stor forandring, men jeg tror nu på vippe konceptet, det vil ruller lidt frem og tilbage. Men i sidste enden vil der altid være kunder til begge yderender af markedet, både det billigste kinabras og det mest eksklusive mærkegrej/ brug at tuningsguro'er. Se bare fladskærms markedet som jo bare bliver billigere og billigere, det betyder ikke at B&O har fået problemer med afsætningen af deres meget dyre udgaver... nærmest tværtimod. Porsche koncernen køre da vist også bedre end nogensinde og er nu begyndt langsomt at opkøbe VW....
Er forøvrigt selv en af de her "nærig" typer, der med tungen lige i munden forsøger at sortere skidt fra kanel, med en blanding af no-name kineser og mærke dimser på bilen. F.eks et Ebay/China stålsvinghjul (til 1/4 pris) kombineret med et koblingssæt fra Ford Racing (stemplet Valeo)+ et gammelt mærkevare stålkoblingshus uden om.
..og så UNDSKYLLER jeg lige med det samme hvis jeg har misforstået emnet eller noget! Gik altså lidt kold i at læse alle 7 sider omhyggeligt igennem.
Selve udviklingsdelen er heller ikke sort/hvid mere, det er helt normalt at en stor del af udviklingen også lægges ud til den underleverandør som skal levere stumpen. På den måde undgår "mærkerne" at skulle lønne specialist eksperter på alle områder. Hvilket er næsten umuligt idag hvor udvikling generelt går super stærkt og det hele bliver mere og mere kompliceret opbygget, elektronisk styret osv.
Vi lever i en verden i stor forandring, men jeg tror nu på vippe konceptet, det vil ruller lidt frem og tilbage. Men i sidste enden vil der altid være kunder til begge yderender af markedet, både det billigste kinabras og det mest eksklusive mærkegrej/ brug at tuningsguro'er. Se bare fladskærms markedet som jo bare bliver billigere og billigere, det betyder ikke at B&O har fået problemer med afsætningen af deres meget dyre udgaver... nærmest tværtimod. Porsche koncernen køre da vist også bedre end nogensinde og er nu begyndt langsomt at opkøbe VW....
Er forøvrigt selv en af de her "nærig" typer, der med tungen lige i munden forsøger at sortere skidt fra kanel, med en blanding af no-name kineser og mærke dimser på bilen. F.eks et Ebay/China stålsvinghjul (til 1/4 pris) kombineret med et koblingssæt fra Ford Racing (stemplet Valeo)+ et gammelt mærkevare stålkoblingshus uden om.
..og så UNDSKYLLER jeg lige med det samme hvis jeg har misforstået emnet eller noget! Gik altså lidt kold i at læse alle 7 sider omhyggeligt igennem.
- kolermanden
- Senior Medlem
- Indlæg: 385
- Tilmeldt: 17 jul 2007, 13:57
- Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
- Kontakt:
er der flere der kender til det her ????
Bare for at få gang i tråden igen
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12988
Bare for at få gang i tråden igen
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12988
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.
-
Darth Sidious
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 18 sep 2007, 00:07
- Geografisk sted: det mørke jylland
kolermanden skrev:er der flere der kender til det her ????![]()
![]()
Bare for at få gang i tråden igen![]()
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12988
ikke for at forsvare dem med de skæve glukker
med der er mange forskellige kvaliteter på kina lader...
og så er det jo meget fint at man finder en masse link til forskellige
sider der siger at det er noget lort med de der kina lader..
men tror i ikke man kan finde nogle sider der har noget imod garrett
eller hvad med kkk/presicion/hks/holset. osv????
og ja jeg har brugt en kina lader der står garrett på
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Jo nogle enelske forums er squ ikke vilde med de garrett, de kalder dem billig smid væk turbo, som det faktisk også er.
Men derimod KKK, dem er der ikke ret mange der ikke syntes om, ret kraftig turbo.
Sjovt nok er en del Kina ladere bygget op omkring en KKK center
Men derimod KKK, dem er der ikke ret mange der ikke syntes om, ret kraftig turbo.
Sjovt nok er en del Kina ladere bygget op omkring en KKK center
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det er sgu en sjov diskussion.
Pas nu PÅ når i hagler XS power, SSautochrome, etc. ned på påstande om for dårlige produkter.
Hint:
Det kunne jo være at samme firma der leverer produkter til SSauto, også sælger til andre firmaer.....
Jeg vil ikke forsvare nogen af dem, men det usaglige pis der bliver leveret på feks denne side: http://www.bblgroup.us/ssautochrome.htm er .....ja, jeg mangler egentligt et kraftigere udtryk end usagligt idioti.
Magen til dårligt underbygget kritik skal man virkeligt lede længe efter.
Flere centerhuse er ganske rigtigt utroligt lig både Garrett og KKK. Endda med logoer på. Svært at sige om de er gode til at kopiere logoet, eller om det faktisk er den ægte vare.
Der er reelt to muligheder:
Køb mærkevaren, af mærkevarefirmaerne.
Køb et "kopiprodukt" og få det billigt.
Husk i begge tilfælde at være klar til at leve med de forskellige ulemper de to muligheder medfølger.
Jeg tror personligt at een af årsagerne til at der dukker mange "hadesider" op, er at rigtigt meget tuningsudstyr er købt billigst muligt, af folk der ved mindst muligt, med flest mulige tommelfingre, men som dog formår at håndtere et EBAY køb.
Det samme klientel ville ikke køre et tuningskit ved en anerkendt producent alene fordi det ikke var markedets _absolut_ billigste.
Samme klientel er nok dem der prøvekører PDA og GPS grej i adskillige butikker, køber dem efterfølgende på nettet, og forsøger at få butikkerne til at give support på lortet bagefter, hvorefter alle så bliver nogle røvhuller.
Jeg har feks en turbo købt hos SSauto/XS-power/etc/etc, hvor man kan finde de 3 "K"er på centeret, den har fine lejer og er fornemt afbalanceret, aksel er fornem kvalitet, hjul er flot udført, generelt ikke noget at udsætte på den. Havde turboen været købt et andet sted end kina ville det have været state of the art.
Vi kan tage emnet plejlstænger op.
H-beam plejlstænger nærmest oversvømmer markedet. Prisen i østen er utroligt lav, og de sælges under fantastisk mange navne.(kig jer omkring!)
Hvis vi gik sammen nogle få stykker kunne vi få "POWERFORUM" skrevet ned af siden. Den ville ikke være bedre eller ringere end feks en ARROWS der går for at være "made in US". Eagle, SCAT, MANLEY, eller hvad der nu kan findes, for man kan købe dem af samme firma som laver mærkevaren. Det er næppe tilfældigt at de vælger at lave præcist det samme design(fejl).
Stop med at jamre over kvalitet. Se jer for, køb den kvalitet i mener i skal bruge og som I selv tror på holder, og tag selv ansvaret for brølerne.
Alle herinde ved der findes ca. 1000 forskellige smøreolier. Der findes ihvertfald ca. så mange klistermærker på forskellige dunke.
Skægt nok findes der ikke nær så mange smøreolieproducenter....what gives???
Nogen herinde der kunne komme i tanke om at købe en HaraldNyborg motorolie til en turbobil?
Hvis i nu siger nej, så må i jo have en mening om hvem der har produceret olien, og hvad det faktisk er for en olie der er i den hvide "no-name" dunk.
Disse eksempler kunne vi blive ved med. Toyota har erkendt at de ikke kunne sælge en luksusbil med toyotalogo på for år tilbage. Så kom LEXUS til, og prestigeniveauet fik lige et klem opaf.
Masser af eksempler på at man spreder sit produkt ud på flere kundegrupper til forskellige priser. Turboladere er blot endnu et eksempel.
Pas nu PÅ når i hagler XS power, SSautochrome, etc. ned på påstande om for dårlige produkter.
Hint:
Det kunne jo være at samme firma der leverer produkter til SSauto, også sælger til andre firmaer.....
Jeg vil ikke forsvare nogen af dem, men det usaglige pis der bliver leveret på feks denne side: http://www.bblgroup.us/ssautochrome.htm er .....ja, jeg mangler egentligt et kraftigere udtryk end usagligt idioti.
Magen til dårligt underbygget kritik skal man virkeligt lede længe efter.
Flere centerhuse er ganske rigtigt utroligt lig både Garrett og KKK. Endda med logoer på. Svært at sige om de er gode til at kopiere logoet, eller om det faktisk er den ægte vare.
Der er reelt to muligheder:
Køb mærkevaren, af mærkevarefirmaerne.
Køb et "kopiprodukt" og få det billigt.
Husk i begge tilfælde at være klar til at leve med de forskellige ulemper de to muligheder medfølger.
Jeg tror personligt at een af årsagerne til at der dukker mange "hadesider" op, er at rigtigt meget tuningsudstyr er købt billigst muligt, af folk der ved mindst muligt, med flest mulige tommelfingre, men som dog formår at håndtere et EBAY køb.
Det samme klientel ville ikke køre et tuningskit ved en anerkendt producent alene fordi det ikke var markedets _absolut_ billigste.
Samme klientel er nok dem der prøvekører PDA og GPS grej i adskillige butikker, køber dem efterfølgende på nettet, og forsøger at få butikkerne til at give support på lortet bagefter, hvorefter alle så bliver nogle røvhuller.
Jeg har feks en turbo købt hos SSauto/XS-power/etc/etc, hvor man kan finde de 3 "K"er på centeret, den har fine lejer og er fornemt afbalanceret, aksel er fornem kvalitet, hjul er flot udført, generelt ikke noget at udsætte på den. Havde turboen været købt et andet sted end kina ville det have været state of the art.
Vi kan tage emnet plejlstænger op.
H-beam plejlstænger nærmest oversvømmer markedet. Prisen i østen er utroligt lav, og de sælges under fantastisk mange navne.(kig jer omkring!)
Hvis vi gik sammen nogle få stykker kunne vi få "POWERFORUM" skrevet ned af siden. Den ville ikke være bedre eller ringere end feks en ARROWS der går for at være "made in US". Eagle, SCAT, MANLEY, eller hvad der nu kan findes, for man kan købe dem af samme firma som laver mærkevaren. Det er næppe tilfældigt at de vælger at lave præcist det samme design(fejl).
Stop med at jamre over kvalitet. Se jer for, køb den kvalitet i mener i skal bruge og som I selv tror på holder, og tag selv ansvaret for brølerne.
Alle herinde ved der findes ca. 1000 forskellige smøreolier. Der findes ihvertfald ca. så mange klistermærker på forskellige dunke.
Skægt nok findes der ikke nær så mange smøreolieproducenter....what gives???
Nogen herinde der kunne komme i tanke om at købe en HaraldNyborg motorolie til en turbobil?
Hvis i nu siger nej, så må i jo have en mening om hvem der har produceret olien, og hvad det faktisk er for en olie der er i den hvide "no-name" dunk.
Disse eksempler kunne vi blive ved med. Toyota har erkendt at de ikke kunne sælge en luksusbil med toyotalogo på for år tilbage. Så kom LEXUS til, og prestigeniveauet fik lige et klem opaf.
Masser af eksempler på at man spreder sit produkt ud på flere kundegrupper til forskellige priser. Turboladere er blot endnu et eksempel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Så sent som i sidste uge stod en fin T3/T4 Garratt turbo af på en bekendts bil - MEGET slør og MEGET olierøg! Det skete ved omkring 1 bars tryk... Det hele KAN gå i stykker og det hele GÅR i stykker.
De tanker folk offentligtgør omkring det bliver dog typisk:
Går et billigt produkt i stykker: "Det er også noget billigt lort!"
Går et dyrt produkt i stykker: "Jeg har nok bare været uheldig!"
De tanker folk offentligtgør omkring det bliver dog typisk:
Går et billigt produkt i stykker: "Det er også noget billigt lort!"
Går et dyrt produkt i stykker: "Jeg har nok bare været uheldig!"
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Havneren skrev:Så sent som i sidste uge stod en fin T3/T4 Garratt turbo af på en bekendts bil - MEGET slør og MEGET olierøg! Det skete ved omkring 1 bars tryk... Det hele KAN gå i stykker og det hele GÅR i stykker.
De tanker folk offentligtgør omkring det bliver dog typisk:
Går et billigt produkt i stykker: "Det er også noget billigt lort!"
Går et dyrt produkt i stykker: "Jeg har nok bare været uheldig!"
Lige netop, havner.
Man må være uheldig når orginal går istykker, hehe.
GM. Jo kører med Thansen olie på starlet turbo, sådan set lige glad med hvad klistermærker der er på dunk, men går efter hvad specifikationer den har.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Finn T Pedersen skrev:Havneren skrev:Så sent som i sidste uge stod en fin T3/T4 Garratt turbo af på en bekendts bil - MEGET slør og MEGET olierøg! Det skete ved omkring 1 bars tryk... Det hele KAN gå i stykker og det hele GÅR i stykker.
De tanker folk offentligtgør omkring det bliver dog typisk:
Går et billigt produkt i stykker: "Det er også noget billigt lort!"
Går et dyrt produkt i stykker: "Jeg har nok bare været uheldig!"
Lige netop, havner.
Man må være uheldig når orginal går istykker, hehe.
GM. Jo kører med Thansen olie på starlet turbo, sådan set lige glad med hvad klistermærker der er på dunk, men går efter hvad specifikationer den har.
Tankevækkende:
Der sælges ikke olie i DK der ikke matcher eller LANGT overgår de minimumskrav bilerne er lavet efter.
Den olie starletmotoren kunne få da den var ny, var langt ringere end de ringeste oliespecs du kan finde på markedet idag.
Man kan tænke lidt over at kun "ældre" smøreolier til dieseldrift(landbrugsuniversalolie!!) stadigt fåes med de EP additiver man gerne vil have til at beskytte bla knast og løftere i en "justeret" motor.
Mangler pt 600km i af have kørt 400.000km på original turbo. Nul aksialslup, 1,05bar. Har aldrigt taget hensyn til at lade den køle ned, medmindre jeg direkte har kørt "inspireret". Har aldrigt ventet på den blev varm.
Det er en såkaldt "volvo-garrett". Når man kigger på den er kvaliteten på den ikke så forskellig fra alt muligt andet.
Mange turboer, måske 99% af dem, dør pga mishandling. Man kan sidde og surfe rundt på nettet efter turboombygninger, og se folk stå med en vinkelsliber og skære rør til, imens turboen ligger uden propper i oliekanalerne. Eller glasblæse et topstykke => totalhavarere en motor fordi de ikke gad gøre delene ordentligt rene.
Tror så godt som altid når der er et turbohavari, så skal fejlen findes et andet sted. En turbo er et utroligt simpelt apparat, reelt uden egentlige sliddele, hvis den ellers bruges som den er tiltænkt.
Havneren har meget ret.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
