Re: tæning
: 13 jan 2006, 23:59
cooper mini skrev:Lige omking der hvor motoren giver maks moment, kan man blive nød til at retadere mindre- avancere mindre, pga. det er der motoren har maks fyldnings grad. Og er mest tilbøjelig til at tændingsbanke.
MVH
Morten
moment hmmmm. ja ???.... med eller uden tryk. uden tryk 2480 omd. med tryk 3672 omd og helt op til 7231 omd der dør motoren helt. og går til 0 hvad and går tæningen er den ved 3672 omd 14 grader og ved 7231 ved 26 grader. åh ja ved 3672 laver den et lade tryk på 1,2 bar[/quote]
Hmm det ligner min nuværende motor med 9,0 i komp større boring på oktan 95.
Men jeg skal lige kontrollere den bærbare, hvilket bliver i morgen.
Der er noget det ikke passer her.
AFR. er benzin luftforholdet, målt i udstødningen, og har intet med cylinder tryk at gøre.
12- 11/1 er vel egentlig accepeltabelt.
Oversat til co% er det over 6% i co. såddan ca.
MVH
Morten
