ATT: JESPER
Så har jeg lige fået målt komp. på alle 6cyl og resultatet blev 14 på alle 6, ikke for at rive op i diskutionen igen, men det svarer på din postede graf til at den har en komp forhold 12,5:1 hvilket må siges at være højkomp. og faktisk umuligt medmindre man har specielstempler... er det mig der læser grafen forkert eller hvad...?
Vi målte samtidigt Damborgs og fik ca. 10.5 på alle cyl.
PS: Er du på MSN ell. ICQ...?
Chip Tuning
Redaktør: Moderatorer
-
jesper..
Hvis man kigger på de 2 streger i grafen, så er det et sted der imellem, som dit kompessionsforhold skal være på.
Som udgangspunkt er 1 bar=14,5 psi . Hvis din så trykker 14bar(14*14,5)
=203 psi så lander du et sted mellem 10,3 og 11,7 (får jeg det til).
Husk tallene på nederste linie skal ganges med 10. Så gå hen til 20,3 og lodret op så er det der imellem.
Umidelbart virker det som en lidt stor tollerance mellem stregerne, men lad os sige at en bil med 11,7:1 trykker 14 bar så er det slidt motor. Og en bil med 10,3:1 som trykker 14 bar er en motor i god stand (hvilket svarer til din vil jeg tro)
Det hænder at jeg er på icq - 157305282
Som udgangspunkt er 1 bar=14,5 psi . Hvis din så trykker 14bar(14*14,5)
=203 psi så lander du et sted mellem 10,3 og 11,7 (får jeg det til).
Husk tallene på nederste linie skal ganges med 10. Så gå hen til 20,3 og lodret op så er det der imellem.
Umidelbart virker det som en lidt stor tollerance mellem stregerne, men lad os sige at en bil med 11,7:1 trykker 14 bar så er det slidt motor. Og en bil med 10,3:1 som trykker 14 bar er en motor i god stand (hvilket svarer til din vil jeg tro)
Det hænder at jeg er på icq - 157305282