: 25 okt 2006, 06:41
Havneren skrev:lqs skrev:OPTIMA kan ikke logge hurtigere af hvad jeg ved.
det der omtales som hjulspæn, er ofte at bilens drivhjul flytter sig fra rullen med rpm sensor, over til rullen ved siden af (=halv enerti vægt i det øjeblik)... i større eller mindre omfang. ved dette kan man ikke se eller lugte hjulspæn. hvis rullerne er låst sammen er dette ikke muligt. dette gøres med tandrem eller på landet med kæde. dette sammen med riller i rullerne gør at man kan måle meget høje ydelser. mere end det dobbelte af hvad der sandsynligvis er tale om i VOLVOEN. NATMEKANIKEREN/OTTO har dette udstyr. samtidig kan han logge i både OPTIMA og DYNOMET samtidig.... og lægge bla. ladetryk og blanding ind på den samme udskrift. kontakt evt ham. MVH. søren
Joooo... Men det er nu nok ikke det der er tilfældet her. I så fald ville man nok have kunne se det sted hvor den igen fanger den anden rulle - Altså efterhånden som momentet fra motoren daler lidt igen og bilen falder ned på begge ruller igen. Tror bestemt det her bare er regulært hjulspind. Nej... Jeg mente faktisk bare hjulspind da jeg skrev det.
Det andet du beskriver der ville resultere i at momentkurven skulle blive højere og ret pludseligt i det bilen kun tager den ene rulle med op i hastighed... Det er jo noget nær det modsatte som sker her -
momentet måles ikke højere ved at drivhjulet flytter sig VÆK fra rullen med RPM sensor! MVH. søren der faktisk intet kan se på de billeder af udskrift der er lagt ind her i tråden.... andet end der er noget der ser forkert ud!
V/h Chr
