: 10 dec 2003, 09:05
-Jeg var jo ude i en lille syningshal først. Der ville de have dokumentation for at det var en orginal type motor der lå i, fordi min bil ikke er typegodkent i DK. Det skaffede jeg så...
-Så ville synslederen se dumentationskrav for emmisionen (den dyre). Så fortalte jeg ham at min bil gik ind under er undtagelse i loven og viste ham at jeg havde fået det bekræftet af færdselsstyrelsen i et brev.
-Så snakkede han lidt om, om det dog kunne betale sig at lave sådan noget.
-Så skulle han lige se reg. attesten og min nyerhvervede dok. på at motoren var orginal til bilen.
Et par dage efter havde jeg så fået styr på udstødningsgasserne som den jo dumpede på ved det første syn. Jeg ringede så til synslederen. Det var aftalt at jeg skulle gøre det når den var klar igen. Jeg kørte så der ud samme dag hvorefter han personligt tog sig af den med det samme. Gasserne var iorden og så kom papirarbejdet.
Bilen har orginalt 90hk, men er født med ABS. Og er altså med samme bremser osv. som en GTI 16V med 139hk. 139 * 20% = 166hk. Så jeg ville jo gerne have den synet med mere end de 107hk jeg havde rullefeldsattest med til.
-Så begyndte han med at told og skat skulle blandes ind i det og jeg så nok skulle betale afgift af det. Så fortalte jeg at jeg havde et brev med fra dem hvor de godkendte projektet somafgifts frit. Han ville dog ikke engang se brevet.
-Så begyndte han med bremser og osv. Jeg havde så en masse udprint med med reservedelsnumre der typeligt viste at de to biler er identiske. Men dem ville han ikke engang se... Det var ikke godt nok! Det skulle være en erklæring fra importøren eller fabrikken om at min bil(med stelnr.) var identisk med en GTI 16V eller hvad der så skulle laves for at den blev det. Pisse agerligt. Det arbejder jeg så på at få skaffet nu. Men bilen blev synet med turbo og IC med 107 HK.
v/h christian
-Så ville synslederen se dumentationskrav for emmisionen (den dyre). Så fortalte jeg ham at min bil gik ind under er undtagelse i loven og viste ham at jeg havde fået det bekræftet af færdselsstyrelsen i et brev.
-Så snakkede han lidt om, om det dog kunne betale sig at lave sådan noget.
-Så skulle han lige se reg. attesten og min nyerhvervede dok. på at motoren var orginal til bilen.
Et par dage efter havde jeg så fået styr på udstødningsgasserne som den jo dumpede på ved det første syn. Jeg ringede så til synslederen. Det var aftalt at jeg skulle gøre det når den var klar igen. Jeg kørte så der ud samme dag hvorefter han personligt tog sig af den med det samme. Gasserne var iorden og så kom papirarbejdet.
Bilen har orginalt 90hk, men er født med ABS. Og er altså med samme bremser osv. som en GTI 16V med 139hk. 139 * 20% = 166hk. Så jeg ville jo gerne have den synet med mere end de 107hk jeg havde rullefeldsattest med til.
-Så begyndte han med at told og skat skulle blandes ind i det og jeg så nok skulle betale afgift af det. Så fortalte jeg at jeg havde et brev med fra dem hvor de godkendte projektet somafgifts frit. Han ville dog ikke engang se brevet.
-Så begyndte han med bremser og osv. Jeg havde så en masse udprint med med reservedelsnumre der typeligt viste at de to biler er identiske. Men dem ville han ikke engang se... Det var ikke godt nok! Det skulle være en erklæring fra importøren eller fabrikken om at min bil(med stelnr.) var identisk med en GTI 16V eller hvad der så skulle laves for at den blev det. Pisse agerligt. Det arbejder jeg så på at få skaffet nu. Men bilen blev synet med turbo og IC med 107 HK.
v/h christian