Side 8 af 11
: 22 nov 2003, 22:26
af Yugo Turbo
att finn t. 645 hk, er da ikke usandsynligt, men jeg tror nu alligevel at det er fake ponyer der tales om her... har en kammarat der har haft sådan en escort cossie og den hev han 591 hk ud af og det var ABSOLUT efter alle kunstens regler... det kostede mere end en arm. kender også cossiemanden og hans har ca 380. og den går jo også rimelig godt.
som der står i graham goodes tuningsbog om stage 4 tun til en cossie "but beware... this does not come cheap!"
vil dog gerne se den vogn og høre nogle specs, så æder jeg gerne min hat hvis der VIRKELIG er tale om ÆGTE 645 hk!!!
Yugo med fiat uno turbo 1,4. 1 bars tryk og ca 150 hk (gæt, er ikke sikker da den ikke er blevet målt) men det går nu også nogenlunde til de 725 kg bil der er.
: 22 nov 2003, 22:48
af Minilars
Rigtig diesel olie... farve eller ej. jeg kører på det der er billigst..
er der nogen der ved om de rare politikere, rent faktisk HAR krævet at der bliver blandet farve i olien endnu??? eller der det stadig rygter.. som i de sidste par år???
og jeg tror stadig at det er MIG der har rekorden som den langsommeste
bil..
ups.. undskyld.. jeg mener transportmiddel
(galf= bil= NOT )
jeg har selv kørt i transit som firmabil... den er da ikke så langsom endda.. syntes jeg... men den første var altså også en reno traffic ha ha ak ja det var tider... der var skruet et lade apparat fast i motorrummet + en 30m kabeltrommel... som flittigt blev brugt hvis man ville hjem til fyreaften..
: 22 nov 2003, 23:40
af Transitfar
Att. minilars: Jeg tror helt sikkert, at nummeret med at farve fyringsolie bliver gennemført senest i løbet af næste år...
Jeg forstår bare ikke fidusen med at farve fyringsolie, mit brændstof har da altid haft sådan en underlig rød farve...
Vidste du forøvrigt, at i Tyskland er "kulbrinte til boligopvarmning" stort set fritaget for afgifter.....?

.
: 22 nov 2003, 23:47
af Transitfar
Og nej, langsomrekorden er min, min transit er laaaaangsom, dels er den gammel, men der også et eller andet galt med pumpen....
Og sådan en 15 år gammel CAV-pumpe er det ikke værd at ofre tid på.
Men jeg kører da alligevel ca. 700 km på en tankfuld

.
flest hk
: 23 nov 2003, 09:57
af classicford
Har set at DK. skriver på deres stander at fyringsolie er farvet, og ved et landbrugsdiesel er blevet farvet.
Mvh. classicford.
: 23 nov 2003, 10:26
af K-FINN
Du har ret yugo.Vi vil have nogle specs. på den cossie.KOM MED DEM.
Syntes bare ikke det lød helt vild.439 hk ved 1,4.Hans er jo 2,0 og så 2,4 bar.Men vil også gerne høre lidt.Tror bare ikke vi høre mere til ham.Hans standard svar er ses til DHB 2004.

Re: flest hk
: 23 nov 2003, 20:49
af xxblade
classicford skrev:Har set at DK. skriver på deres stander at fyringsolie er farvet, og ved et landbrugsdiesel er blevet farvet.
Mvh. classicford.
Dog med en undtagelse, at på alle deres AUTOMAT stationer er fyringsolien IKKE farvet, da der kun er en tank til både diesel og fyringsolie.
Ang. denne tråd
Opel Omega 2.0i16V 360.000km og stadig 129hk på hjullene
Ford Escort RS-TURBO 172hk ved 0,8bar
Honda CBR900RR XXBLADE 161 på hjulet
Min stærkeste vogn var tilbage i midt halvfemserne
Opel Kadett 2.0 GSI16V med bearbejdet top,enem knaster lexmaul ind og ud manifold
192hk/237nm målt på motoren
Den var sgu en hurtig vogn dengang 242kmt på omdrejningsbegrænseren både i med og modvind !! Solgt til en møgknægt der kørte den totalt i smadder på 14dage

: 23 nov 2003, 21:32
af G-power
Bmw 330i coupe. med g-power kompresser der køre med 0.45 i tryk, TUV godkendt. yder 393.4hk og 430nm. en tung satan men en motorvejs dræber.
VH Bmw Power
: 23 nov 2003, 21:35
af hsahirf
Rover 620 ti, standard 200 hk til 1330 kg.
: 23 nov 2003, 22:59
af Anders
opel kadett 2,0i 16v med turbo 230hk og 235nm