Havneren skrev:Morten VJ skrev:Aarosin skrev:men til Aarosin du kan også kikke her. http://www.scanturbo.dk/prisliste/tuningprisliste.htm det er også nogle meget fair priser. og der kan du finde en mellemting på pris og ydelse.
Jeg kunne forestille mig at det var for at undgå problemer med tomgang så de små dyser ikke gir benzin ved under 1500omdr. og dermed er der ikke så store dyser at tomgang er et problem
MEN RET MIG HVIS JEG TAGER FEJL
![]()
Daniel
Ja du tager fejl, og bliver dermed rettet.
De små dyser bruges til tomgang og dellast, og de store bliver først brugt når de små ikke kan levere benzin nok.
Dette vil i teorien give en langt bedre mulighed for at finindstille benzinmængden ved tomgang, og dellast.
I ms er der mulighed for at indstille både tryk og rpm også kaldet staged injektion.
Eller kører 2 helt separate maps til de forskellige dyser.
Mulighederne er mange, men også lidt mere besværligt at få justeret ind.
MVH
Morten
Ja... Ikke kun i teorien. I praksis vil den opløsning du arbejder med blive langt større.
Jeg gør jo det sammen... 4 * 304ml som de små dyser og 4 * 580ml som de store dyser - Det skal så lige siges at det også er RIGELIGT med benzin til mig (Faktisk er de 4*580ml næsten tilstrækkeligt). Det var nærmere pga. af tilfældigheder at jeg lavede det sådan på min - Det var faktisk nemmere...
Er High res. koden kommet som en stabil verison nu Morten? Og har du alle DT og Staged Inj. mulighederne i den?
V/h Chr
Der er næsten alt i denne code der virker.
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=22686
MHT. stabiliteten så har jeg kørt med den i ca 4 måneder.
MVH
Morten
