Spark table og turbomotor

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#61 Indlæg af Morten VJ »

Du kan prøve dette link.
http://www.innovatemotorsports.com/

Eller se se på selve powerpage, da der reklamere den tyske afdeling.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#62 Indlæg af Havneren »

Ja.... Den ville jeg faktisk have linket til da jeg selv købte der, men deres side må være nede.

www.lm-1.de

V/h Chr
Brugeravatar
Brian SPC
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
Geografisk sted: Barrit
Kontakt:

#63 Indlæg af Brian SPC »

Jeg har lige lavet en log hvor jeg acc i 1,2,3 gear, er der nogen lige hurtigt vil studere den og komme med lidt feedback :?: :wink:

Jeg synes umiddelbart at den ligger lidt mager nogle steder selvom jeg er oppe omkring de 105 i fuel VE, men måske det er pga jeg skal prøve at justere lidt på tændingen og derved få en bedre forbrænding. Den står jo lidt til den sikre siden lige nu.
Vedhæftede filer
1-2-3gear.xls
(23.75 KiB) Downloadet 306 gange
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#64 Indlæg af Havneren »

-Dine acceleartions parametre er ret voldsomme. Mange vælger slet ikke at bruge dem på en turbo motor.

-Din DC på bank 2. er over 100%? Hvorfor er den det? Normalt skal de to DC´ere være ens, dog afhængig af hvordan du har koblet dine dyser op og bruger MS. Jeg mener jeg tidligere har midt mærke i noget fejl i logget omkring den DC på bank 2, men jeg kan dårlig huske det.

V/h Chr
Brugeravatar
Brian SPC
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
Geografisk sted: Barrit
Kontakt:

#65 Indlæg af Brian SPC »

Ok, hvor slår jeg dem fra ? har ikke lige kunne finde det.

Jeg kørte Alternating 2squirt på dyserne, har lige lavet det om til Simultanus 1 squirt , for at se om det ændre noget, har også justeret lidt mere på fuel VE og spark VE har forsøgt at hæve den lidt i de høje rpm fra 15 til 22 grader, den virker lidt kvikkere, måske den kan tage lidt mere.
Her er en log fra i aftes, den kan hugge lidt i det ved gearskift, og så mellem 4-6000rpm, er det som om den ikke brænder helt rent, en svag mudret lyd, lidt "4 takts" agtig. Nogle ideer ?
Vedhæftede filer
t7.xls
Acc op gennem gearne fra stilstand.
(16.56 KiB) Downloadet 311 gange
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#66 Indlæg af Havneren »

Brian SPC skrev:Ok, hvor slår jeg dem fra ? har ikke lige kunne finde det.

Jeg kørte Alternating 2squirt på dyserne, har lige lavet det om til Simultanus 1 squirt , for at se om det ændre noget, har også justeret lidt mere på fuel VE og spark VE har forsøgt at hæve den lidt i de høje rpm fra 15 til 22 grader, den virker lidt kvikkere, måske den kan tage lidt mere.
Her er en log fra i aftes, den kan hugge lidt i det ved gearskift, og så mellem 4-6000rpm, er det som om den ikke brænder helt rent, en svag mudret lyd, lidt "4 takts" agtig. Nogle ideer ?


At den sætter ud ved gearskift kan MEGET vel hænge sammen med dine acceleratiosn parametre.

"Fuel Basics"

"Acceleration wiard"

"TPSdot threshold" - Prøv sæt den til 45 (Så er den "slået fra").

Prøv lig mærke til, at den DC på bank2 er præcis dobbelt så høj som på bang1. PW på bank 1 og 2 og dog de samme. Jeg mener helt afgjort, at jeg har bidt mærke i det tidligere. Selv om jeg ikke må sige det for Henrik så må der være en fejl i softwaren et sted der gør, at den ikke logger DC på bank2 korrekt. Enten det eller også skyder den bank2 dobbelt så mange gange som bank1 og så er det jo et siriøst problem.

At den 4 tanker ned belastning KAN være for fed blanding - Men pas nu på. Du ved jo ikke reelt hvor du ligger.

V/h Chr
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#67 Indlæg af Morten VJ »

Havner angående DC2 læs dette.
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.php?t=11825

Og der er helt normalt, medmindre man kører med dual table.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#68 Indlæg af Havneren »

Nååååå... De havde en fejl i det og har så valgt bevidst bare, at lave det sådan. Det giver også fint nok mening bortset fra, at det kan være lidt misvisende selvf.

V/h Chr
kaktus
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#69 Indlæg af kaktus »

Har faktisk et ligende problem på min MR2 turbo med MS..
Når den virkelig begynder at trykke sætter den ud og hakker og pruster som en sindsyg... Har skiftet tændrør uden hæld (banket ned til 0,5).
Begynder at mistænke tændspolen, men har i ellers nogle gode foreslag?
Det er ikke en fejl i MS, da jeg har fået justeret denne af en proff. (kan desværre ik selv) :wink:
Brugeravatar
Brian SPC
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
Geografisk sted: Barrit
Kontakt:

#70 Indlæg af Brian SPC »

Ok super det prøver jeg lige at slå fra så., det er lidt træls at den sådan hugger i det ved gearskift, håber at det bare er det som er fejlen, der ryger dyrebar tid jo til 402m :lol:
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Besvar