Olie retur på eftermonteret turbo.. fejl rille i lejehus.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#61 Indlæg af mh »

hvis det er nogen hjælp så kan du se opbygningen her

tryk her

og lidt fejl hvis du ikke er så kendt omkring en turbo

fejl på turboer
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#62 Indlæg af Kws »

yes det er en trekant dims på udstødningen. jeg prøver med en top. og der er os slebet at den trekant skruge ting. for at afballancer den. så jeg har sat streger over alt for at få det monteret det samme sted.. sidder og venter på posten kommer med mit rep kit.
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#63 Indlæg af Kws »

http://www.turbo.no/t2.htm <- fra den tegning der. er det så nr 15 som er problemet ??eller er det oppe ved nr 7
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#64 Indlæg af mh »

7'ern er en låsering...

det kan omhandle 15 (11 hvis det var tryk siden)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#65 Indlæg af Kws »

okay det vil sige det er nr 15. som nok er defekt på min turbo siden den smider olien ud i turbinen.

hvad må jeg rense en turbo i ?? motorrensevæske? og så bare fyld den op med ren smørre olie inden montering af olietrykket
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#66 Indlæg af Kws »

så fik jeg den skilt af. og fandt ud af at der er en rille i lejehuset som ikke burde være der.. så jeg sender turboen til Turbo DK som renover den for mig. skal kun betale for et nyt lejehus og 1½ times timeløn. i det jeg allerede har købt et renovationskit af dem.

billedet viser den rille som ringen har lavet.
Vedhæftede filer
PICT1353.JPG
PICT1353.JPG (66.55 KiB) Vist 1531 gange
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#67 Indlæg af Andy »

Er rimelig sikker på at rillen skal være der....har et gammel lejehus som jeg lige kan kikke på senere...
Feiticeira
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00

#68 Indlæg af Feiticeira »

Hmm ... hvor meget koster det at smide en turbo afsted til nogle som har tjek på det?? fordi jeg tør sq ik at skille den ad... :oops: har virkelig dårlig erfaringer med sådan skille ting ad som jeg ik er helt sikker i !!!
nogle som måske er villig til at hjælpe med at finde en som kan? og som ikke kræver at få min første fødte og min sjæl... :twisted: ! heh..
Slik aldrig på en brødkniv
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#69 Indlæg af Andy »

Det koster ca 2500,- incl afbalancering...

Andy
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#70 Indlæg af Kws »

jeg købte det renovations kit til en Garrett T25. det kom jeg af med 1115 kr. incl postopkrævning. sættet koster 1000 kr.

så tager de 300 kr + moms i timen. og han sagde det tager omkring 1½ time at renover en turbo så 1000 kr + 562,50 kr = 1562,50 kr for en renovering. jeg skal dog have et nyt lejehus til min. så jeg ender på omkring de 2000 kr. +/-


så det er faktisk billigere at købe kittet ved turbodk og så sende det retur sammen med turboen til turbodk. i det de kun skal have betalt timelønnen
Besvar