Side 60 af 64

: 17 jun 2010, 07:24
af John Sahl
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
lqs skrev:min ven BERND kan ikke læse, kommer nok desværre heller aldrig til det. et handicap der er ret udbredt. men han spørger ind til det med dæktypen to gange, først ved syn af bilen. siden på min opfordring igen. samme svar. de dæk er ok til street.
grunden til at jeg skriver om JKs bil, er at jeg mener at reglerne tilsyneladende er svære at tolke/håndhæve. KISS må være vejen frem. ti overtrædelser på samme bil? er der så reelt nogen grund til at syne den?
MVH søren
Hvis det efter din mening IKKE fritager Synsfolkene at have det "handicap", hvorfor skal det så fritage kørene?
Ok, nu blev jeg i tvivl om det er en joke eller ej?

Du mener ikke seriøst at det er ok at synsfolkene ikke kender reglerne godt nok til at man kan spørge dem til råds og få et korrekt svar, vel??
Hvis jo, hvordan syner de så bilerne?
Nu bliver jeg i tvivl. Mener du seriøst at der ikke kan ske fejl? Det er trods alt første sæson med det nye reglement og vi taler endda om menneskelige fejl, ikke direkte fejl i reglementet.

Giv nu lige folk en chance. Generelt set synes jeg godt nok det lyder som småting indtil videre. Selvfølgelig med konsekvens for den/dem fejlene går ud over, men sådan er det jo altid.

: 17 jun 2010, 10:58
af Ravnen
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
lqs skrev:min ven BERND kan ikke læse, kommer nok desværre heller aldrig til det. et handicap der er ret udbredt. men han spørger ind til det med dæktypen to gange, først ved syn af bilen. siden på min opfordring igen. samme svar. de dæk er ok til street.
grunden til at jeg skriver om JKs bil, er at jeg mener at reglerne tilsyneladende er svære at tolke/håndhæve. KISS må være vejen frem. ti overtrædelser på samme bil? er der så reelt nogen grund til at syne den?
MVH søren
Hvis det efter din mening IKKE fritager Synsfolkene at have det "handicap", hvorfor skal det så fritage kørene?
Ok, nu blev jeg i tvivl om det er en joke eller ej?

Du mener ikke seriøst at det er ok at synsfolkene ikke kender reglerne godt nok til at man kan spørge dem til råds og få et korrekt svar, vel??
Hvis jo, hvordan syner de så bilerne?
Jeg joker skam ikke...

Som i alle andre henseender kræver det noget indkøring at få noget til at spille og med tanke på hvor meget der egentligt er blevet bygget op, på forholdsvis kort tid, så syntes jeg at synsfolkene har gjort hvad de kunne ud fra hvad de havde at arbejde med, fejlen ligger egentlig på min side idet jeg valgte at lave på min egen bil op til DHB, Lasse med for den sags skyld, og da vi er de eneste der er helt inde i reglementets krinkelkroge, så ville det nok ha været ønskværdigt at vi var på pladsen til at instruere de tekniske kontrolanter på evt. faldgruber*, eksempelvis på dækkene og på streetapperiance, hvilket var de mest hyppige fejl.

*Problemer og formuleringsfejl vi allerede er bekendt med men som vi ikke kan ændre før til brug for næste år...

: 17 jun 2010, 11:08
af Ravnen
HenrikGM skrev:
lqs skrev:[. jeg mener man burde vente med at lave regler på området.... til man var sikker på hvordan de skal forvaltes. på mig virker det som om selv du er i tvivl om det dæk er lovligt...? er det rigtigt forstået?
MVH søren
Her mener jeg Søren har fat i noget meget essentielt for et succesfuldt reglement.

Regel nummer1: Lav ingen regler man ikke er sikker på hvordan skal forvaltes. Hvis i tvivl: Lav reglen simplere.

Sæt nogle krakilere til at pille i reglementet, og se om I kan svare entydigt. Tag regel for regel.
Tro mig, det har været planen fra starten af, nu tager vi året ud og til sep-okt tager vi paragraf for paragraf og dissikerer den; er den god nok, er den dækkende nok, er den for meget osv.
Efterfølgende skal der en afstemning til under Generelforsamlingen for at gennemføre de ændringer der bliver stillet til forslag.

: 17 jun 2010, 16:56
af DorkVonWaterfall
HenrikGM skrev:
Sæt nogle krakilere til at pille i reglementet
de burde være nemme at finde :lol: :lol: :lol:

: 17 jun 2010, 22:02
af lqs
DorkVonWaterfall skrev:
HenrikGM skrev:
Sæt nogle krakilere til at pille i reglementet
de burde være nemme at finde :lol: :lol: :lol:
man kunne måske endda påstå de allerede var igang...!

: 19 jun 2010, 08:42
af DorkVonWaterfall
det har de jo været længe :lol: :lol:

: 19 jun 2010, 14:58
af Captain Slow
de ?

joe,, lad os bare sige "de" så beholder man jo selv sin glorie :oops:

: 19 jun 2010, 15:53
af Ravnen
Tit og ofte er det jo ikke det der bliver sagt men måden det bliver sagt på, for vi kan komme videre har vi brug for konstruktiv kritik og ikke en Blitzkrieg af spørgsmål og kamuflerede angreb på den røde tråd der efter min mening holder hele reglementet sammen...

Jeg har stor forståelse for de kørere der kan komme i klemme og giver udtryk deraf når man, fra den ene dag til den anden, indfører regler på et område der ikke har haft regler før, jeg har heller ikke noget imod holdningen at vi skal benytte os af begreber som KISS, m.v. hvilket jeg også mener vi til en vis grænse har benyttet os af, erfaringerene fra 2010 kan vi så bruge til at finde de punkter der ikke var det og ændre dem til 2011.

For dem der ikke har opfattet det endnu, så er den røde tråd i reglementet (lidt forsimplet) at Street er "ægte" gadebiler, Unlimited er "ægte" Racerbiler og Outlaw er alt hvad der ikke passer i de to andre kategorier. Udover sikkerhedsreglerne så er alle de resterende paragrafer (dem som giver al "balladen" :lee: ) altså til for at definere disse tre klasser fra hinanden.

: 20 jun 2010, 09:39
af Slavteren
ville der overhovedet kunne laves et 100% perfekt reglement? ved godt at de ikke er i høj kurs herinde i forvejen, men dasu's tekniske rally regler har eksisteret lad os bare sige en del flere år, og tro mig, ud fra hvad jeg har læst om jeres (var ikke derovre selv) så er det lige før jeg vil påstå at jeres har virket bedre i praksis i første forsøg :rock:

: 20 jun 2010, 09:50
af HenrikGM
Hvis du laver reglementet simpelt nok, så kan det.

Jo mere kompliceret det reglement bliver, desto færre læser det, og desto flere overtræder det. Jo flere overtrædelser, desto flere "dispensationer"(mere eller mindre frivilligt), og det fører direkte til degradering af reglementets troværdighed.

KISS.