Side 58 af 64

: 16 jun 2010, 13:08
af Ravnen
lqs skrev:KISS fungerede sin den tid, på den måde, at køreren skrev under på at reglerne blev overholdt. føreren blev samtidig spurgt om han forstod hvad han skrev under på.
noget lign. er nok svært at praktisere ved et stort show som DHB.
men man kunne måske forestille sig, at synsfolk udelukkende kiggede efter hvilken klasse bilen hørte hjemme i?
ang. dæk bør man måske lave en positiv/negativ liste som deltagerne kan få udleveret/finde på nettet. altså hvad ang. bløde sider.
SUMMITRACING har beskrivelse af bredde på trædeflade bredde på de dæk de sælger. altså ang. bredde.
MVH søren
Det var sørens! du kan jo godt...

Vi har også valgt den løsning at folk skriver under på at de overholder reglerne (ikke at vi forventede at det ville ændre så meget) vi mangler dog den del hvor folk skal redegøre for deres forståelse for reglementet idet det må kunne forventes at man har læst på lektien hjemmefra, ellers er der jo flere steder man kan spørge hvis man er i tvivl om detaljer (og vi er ivrige på at forklare)

Ang. at kun at syne efter klassereglementet tjae... der folk der mener at vi kun burde syne efter sikkerhedsreglenene - tænker at det nok er bedst at vi her i starten tager dem begge, ihvertfald indtil at folk forstår at der er noget der lige pludselig hedder regler...

Positiv/negativliste på dæk. right on!, det var planen at der skulle ha været en FØR DHB, også for synsfolkenens skyld!, desværre var det een af de ting vi ikke nåede at få udarbejdet, men den er på vej. Måske du kunne hjælpe det lidt på vej?

: 16 jun 2010, 13:19
af lqs
det MEST SIMPLE vil nok være at forbyde radialdæk på de trækkende hjul i street. lige så simpelt som at skelne mellem DOT eller ikke dot godkendte dæk.
alt andet bliver i mine øjne en kamp mod tiden. vel at mærke en kamp hvor man som kontrolorgan hele tiden vil være i fare for at være bagud, i forhold til nye dæktyper...
MVH søren

: 16 jun 2010, 13:23
af lqs
http://www.summitracing.com/parts/MTT-3753R/ beskrivelse af et dæk der kunne være tvivlsomt til street klassen.
MVH søren

: 16 jun 2010, 13:23
af Ravnen
lqs skrev:det MEST SIMPLE vil nok være at forbyde radialdæk på de trækkende hjul i street. lige så simpelt som at skelne mellem DOT eller ikke dot godkendte dæk.
alt andet bliver i mine øjne en kamp mod tiden. vel at mærke en kamp hvor man som kontrolorgan hele tiden vil være i fare for at være bagud, i forhold til nye dæktyper...
MVH søren
Du mener vel Diagonaldæk?

: 16 jun 2010, 13:25
af lqs
ja.... sikkert....

: 16 jun 2010, 13:27
af Ravnen
lqs skrev:http://www.summitracing.com/parts/MTT-3753R/ beskrivelse af et dæk der kunne være tvivlsomt til street klassen.
MVH søren
Lige precis dette dæk, har vi talt en del om... tror nok at der skal en debat til på hvor grænserne skal ligge, vi har jo også europæerdæk som minder meget om dragradial dæk (gadeslicks).

: 16 jun 2010, 13:30
af lqs
Ravnen skrev:
lqs skrev:det MEST SIMPLE vil nok være at forbyde radialdæk på de trækkende hjul i street. lige så simpelt som at skelne mellem DOT eller ikke dot godkendte dæk.
alt andet bliver i mine øjne en kamp mod tiden. vel at mærke en kamp hvor man som kontrolorgan hele tiden vil være i fare for at være bagud, i forhold til nye dæktyper...
MVH søren
Du mener vel Diagonaldæk?
summit skelner mellen radial og tror de kalder det bias ply... lidt forvirrende i sommervarmen!

: 16 jun 2010, 13:35
af lqs
Ravnen skrev:
lqs skrev:http://www.summitracing.com/parts/MTT-3753R/ beskrivelse af et dæk der kunne være tvivlsomt til street klassen.
MVH søren
Lige precis dette dæk, har vi talt en del om... tror nok at der skal en debat til på hvor grænserne skal ligge, vi har jo også europæerdæk som minder meget om dragradial dæk (gadeslicks).

det er nok et godt eks på hvor vi går galt af hinanden. jeg mener man burde vente med at lave regler på området.... til man var sikker på hvordan de skal forvaltes. på mig virker det som om selv du er i tvivl om det dæk er lovligt...? er det rigtigt forstået?
MVH søren

: 16 jun 2010, 13:41
af Ravnen
Jeg tænker, at hvis europæerbilerne i Sreetklassen har lov til at bruge E-godkendte (bane)gadeslicks, som jo faktisk er et dæk der bliver brugt en del på gaden af mange mennesker og som jeg tror er meget svære at definere, så vil Amerikanerfolket i Streetklassen jo nok også have lov til at bruge de dæk af dragradialtypen (dot mærkede) som pt. ikke er tilladt, om alle omstændigheder kommer vi til at kigge på disse regler til efteråret og gerne før... og du har fuldstændigt ret i at vi skal finde nogle skillepunkter (om muligt) der er uafhængige af nytilkomne varianter...

: 16 jun 2010, 13:43
af Wildert
Der er vel noget med at håndhæve en "ånd" - f.eks. at der er forskel på streetrace og dragrace.
Uagtet gråzonerne der eksisterer i den virkelige verden, så skal der givetvis også være noget med at reglementet lever op til (udspringer af) den ånd.

MIN fortolkning (med begrænset viden udi kulturene) ville være at "R-dæk", der jo er lovlige at bruge på vej, falder ind under streetrace-kulturen, og derfor kan godkendes (men de er jo også DOT-eller-noget-andet-mærkede).

"joker"-dæk der har sin rod i dragracing - f.eks. reelt gadelovlige diagonaldæk, men som ingen ville bruge på gaden i praksis, burde ikke godkendes til streetrace, netop fordi det hører til i dragrace-situationen.

Måske et dårligt eksempel, men håber det giver mening alligevel.