Så er det nye reglement for DHB til 2010 online

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

#541 Indlæg af MTECH »

Ravnen skrev:
MTECH skrev:
Ravnen skrev:
MTECH skrev:
Ravnen skrev:
MTECH skrev::D tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..
Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere... :hrmpf:

Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...
jeg bruger meget strøm kontinuerligt..så derfor skal der regnes..ingen forstærkere her :mrgreen:
Bortset fra det har du så tid til at være her på pp..har du ik et 24v projekt der snart skal være kørende ;)
Bemærk venligst tidspunktet - jeg svejser trykrør...

Og så er den en time efter herinde...
Det godt.. så du igang.. blir der test i holeby her den 28-29...?? så kan du jo også få tjekket din bil så du ved om den kan godkendes til dhb :gnaek: :gnaek: :D
Tror det er meget sandsynligt at der bliver mappet bil natten til DHB desværre, er LANGT bagud! Dog kommer vi derned og syner DIN bil... :reading: :ha:

Lige nu er det motoren der bliver samlet på, derefter er der en ny udstødning der skal kigges på, herefter ledningsnet, oliesystem og alt andet...

... søvn er opreklameret!
i skam ik nødt at syne min bil dernede.. det er den ikke klar til alligevel.. :wink: det blir den nok først natten før dhb.. så det jo heldigt for mig at holeby ikke kører efter jeres regelsæt :ha:
nå men du må igang,blir spændene at se hvad det kan blive til med det nye setup..
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#542 Indlæg af Ravnen »

MTECH skrev:jeg fandt det her i jeres reglement..

TEKNISK VEJLEDNING, FASTGØRELSE AF BATTERI I TYNDPLADE
Fabrikat og kapacitet er frit. Hvert batteri skal være sikkert anbragt og beskyttes for at forhindre
kortslutning eller lækage. Antallet af batterier, som foreskrevet af fabrikanten, skal bibeholdes.
Hvis batteriet flyttes fra sin originale placering, skal det monteres til karrosseriet i et metalstel med to
metalbøjler med isolerende beskyttelse, monteret til gulvet ved hjælp af bolte og møtrikker. Til
montering af batteribøjler skal der benyttes bolte med en diameter på mindst 10 mm, og under hver
bolt skal der være monteret en metalforstærkningsplade på minimum 3 mm tykkelse og mindst 20
cm2 på den anden side af karrosseripladen. Et vådbatteri skal være omkapslet af en væsketæt
plastikkasse, der ikke er en del af batteriet.
Placeringen er fri, dog såfremt placering i kabinen, da kun bag de forreste sæder.
I sådanne tilfælde skal beskyttelseskassen være monteret med udluftning, der udmunder uden for
kabinen. Hvis der i kabinen monteres et tørbatteri (gele), skal det beskyttes elektrisk af et dæksel, som
dækker det fuldstændigt.

det nederste i teksten med gele batteri taler mod det du linker til højere oppe....??? eller menes der at polerne skal afdækkes..?
Den tekst kommer "udefra" så jeg kan godt forstå at du undrer dig, dog tolker vi det som at polerene skal afdækkes, det der står i den tekst er nærmest volapyk, tror forfatteren mener at der skal være et Darth Vader kraftfelt omkring batteriet...

Men generelt så kommer hele den tekniske vejledning udefra og det skal ikke komme bag på mig hvis der er flere "misforhold" af denne slags, men for indeværende det er det der står i selve reglementet der gælder...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#543 Indlæg af HenrikGM »

Ravnen skrev:[
Men generelt så kommer hele den tekniske vejledning udefra og det skal ikke komme bag på mig hvis der er flere "misforhold" af denne slags, men for indeværende det er det der står i selve reglementet der gælder...
Udefra som i lig med direkte importeret fra dragracing reglerne?

Kort råd: KISS princippet er ikke dumt.
http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#544 Indlæg af Ravnen »

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:[
Men generelt så kommer hele den tekniske vejledning udefra og det skal ikke komme bag på mig hvis der er flere "misforhold" af denne slags, men for indeværende det er det der står i selve reglementet der gælder...
Udefra som i lig med direkte importeret fra dragracing reglerne?

Kort råd: KISS princippet er ikke dumt.
http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle
Det må du tale med personen om der har leveret den (tror at der er nogle afvigelser), reglementet, som vi (nu NSAD) har lavet, består af paragraferne og de tre klasseregelsæt. Det skal oplyses at der, fra vores hånd, bliver arbejdet på en teknisk vejledning der passer 100% med reglementet - herunder de "manglende" defintationer...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#545 Indlæg af Staalanden »

Synes ikke man læser ris/ros omkring reglementet nogen steder. Er da bare mig der kigger de forkerte steder, eller er der bare stilhed omkring det?
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#546 Indlæg af Captain Slow »

I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#547 Indlæg af Ravnen »

Staalanden skrev:Synes ikke man læser ris/ros omkring reglementet nogen steder. Er da bare mig der kigger de forkerte steder, eller er der bare stilhed omkring det?
Børnegalleriet (kig i alle tråde vedr. DHB 2010) og Doorslammers...

Enten er det stilhed før stormen, eller så er der ikke rigtigt noget at brokke sig over - men jeg kan næsten ikke forestille mig at vi har ramt plet i første hug, så vi forventer noget kritik hen ad vejen - forhåbentligt konstruktiv af slagsen...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

#548 Indlæg af ladathomas »

Jeg vil da lige komme med min mening om reglementet

Vil sige det så ud til og virke helt perfekt
Der var det svære nogle huler her og der men i mine øjne var det sku godt

I streetklassen (der jeg kørte)
Syntes jeg personligt ikke biler med fuld bur skal køre, vis man først har sat bur i er det sku ikke en gadebil i mine øjne.

Så ved jeg man siger det med sikkerheden er i højsædet
Kan jeg også følge
Men jeg personlig syntes det er forkert.

Ellers var der ikke nået og komme efter
Jeg syntes det gik rigtig godt.
Og den måde bilerne blev syndet på var sku også godt
Enlig nogle der ved hvad de snakker om

I de andre klasser
Syntes jeg det var mystisk en bil lige havde kørt en semi finale men blev udelukket ved selve finalen da dækkene var for brede
Det skulle man nok lige havde kigget på inden den kom i semi finalen
Eventuelt med at mærke de dæk man har godkendt.

Men ellers syntes jeg det var et skide godt race og regelsættet var sku også godt
Hilsen lada
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#549 Indlæg af Staalanden »

Har kigget lidt i trådene på BG. Ik meget man kan bruge til noget.

Som Lars og Brian H skriver i den ene tråd omkring line up, oplevede vi også fra tribunen lørdag.

Der var helt klart nogen der blev vinket hurtigere frem end andre. Mener oven i købet at huske at den røde Supra i street klassen, nåede at køre 3 gange hvor andre (som holdt forst i andre rækker) måtte vente. Men virkede til at der kom mere flow i det senere hen.

Men skriver da gerne lidt ros igen. Fra tribunen gav det nye reglement et langt federe "show" end førhen. Der skete noget hele tiden, og var personligt meget mere påtribunen end førhen. Spændning var der rigeligt af, Men synes godt nok der blev kørt "forsigtigt" første halvdel af lørdag. Hvilket selvfølgeligt er forståeligt nok for nogle deltagere:)
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

DHB 2010

#550 Indlæg af beyer »

godt reglement ..... :D

ang folk der blir diskvalificeret løbende:

det er op til deltageren at overholde reglementet , og har de læst reglementet ordentligt , vil de jo ikke blive diskvalificeret oppe i f. eks semi finalen

folk kunne jo også komme til at skifte dele i finalerne ....

super afviklet , thumps op til NSAD og folk omkring dem ..... alt begyndelse er svært men i har hoppet en del trin over .... :rock:

beyer...
Besvar