Side 54 af 64
: 14 maj 2010, 20:49
af Spirillen
Wankel skrev:Lassemanse, når nu du vender din Corollagryde på taget, så pibler der måske en liter eller to ud af batteriet - du drukner næppe i svovlsyre.
Tro mig. Jeg har ligget på taget masser af gange i diverse biler, også før det blev moderne med gelebatterier og væsketætte kasser.
Og jeg vil vove den påstand, at hvis batteriet sidder nogenlunde beskyttet mod direkte slag udefra, er der maks kommet 1deciliter batterisyre ud.
Der har faktisk også været flere eksempler på, at bilen ikke lige er blevet rejst på hjulene igen før enda noget senere.
Kan nu godt følge "lovgivningen" alligevel.
NB: Kører med Optima Redtop på 6'e sæsson, HELT uden problemer what so ever.
: 15 maj 2010, 18:19
af MTECH
Yugo Turbo skrev:Summit sælger kasser beregnet til formålet. men hvorfor ikke bare hænge et gelebatteri foran et af forhjulene?
Det giver kortere afstand og ingen ballade med monteringskasse og i sådan en vild vogn er det vel en fordel med lidt vægt fremme så ikke den bare vipper bagover...

lasse..et enkelt spørgsmål..må de gele batterier monteres inde i bilen uden overdækning,som feks på husballes..

: 15 maj 2010, 20:08
af Ravnen
MTECH skrev:Yugo Turbo skrev:Summit sælger kasser beregnet til formålet. men hvorfor ikke bare hænge et gelebatteri foran et af forhjulene?
Det giver kortere afstand og ingen ballade med monteringskasse og i sådan en vild vogn er det vel en fordel med lidt vægt fremme så ikke den bare vipper bagover...

lasse..et enkelt spørgsmål..må de gele batterier monteres inde i bilen uden overdækning,som feks på husballes..

Trylle trylle...
10.1. Batteri
10.1.1. Bilen skal have batteri monteret og skal kunne starte ved egen kraft.
10.1.2. Hvis batteriet monteres i førerkabinen, skal det monteres i en væsketæt beholder
beregnet til formålet, og denne skal have udluftning til ydersiden af bilen –
gelbatterier
er undtaget denne regel.
10.1.3. Pluspoler skal være afskærmet.
10.1.4. Fastgørelse skal udføres med metalbøjle(r) og minimum fire stk. 10 mm bolte. Ved
montering i tyndplade skal denne forstærkes på bagsiden med en tre mm metalplade i
størrelsen 20 cm2 pr. bolt. Ved standardmontering kan originalt/originale beslag
tillades.
: 15 maj 2010, 20:30
af MTECH

tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..
: 15 maj 2010, 22:25
af Ravnen
MTECH skrev:
tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..
Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere...
Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...
: 15 maj 2010, 22:50
af MTECH
Ravnen skrev:MTECH skrev:
tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..
Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere...
Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...
jeg bruger meget strøm kontinuerligt..så derfor skal der regnes..ingen forstærkere her
Bortset fra det har du så tid til at være her på pp..har du ik et 24v projekt der snart skal være kørende

: 16 maj 2010, 00:17
af Ravnen
MTECH skrev:Ravnen skrev:MTECH skrev:
tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..
Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere...
Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...
jeg bruger meget strøm kontinuerligt..så derfor skal der regnes..ingen forstærkere her
Bortset fra det har du så tid til at være her på pp..har du ik et 24v projekt der snart skal være kørende

Bemærk venligst tidspunktet - jeg svejser trykrør...
Og så er den en time efter herinde...
: 16 maj 2010, 10:27
af MTECH
Ravnen skrev:MTECH skrev:Ravnen skrev:MTECH skrev:
tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..
Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere...
Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...
jeg bruger meget strøm kontinuerligt..så derfor skal der regnes..ingen forstærkere her
Bortset fra det har du så tid til at være her på pp..har du ik et 24v projekt der snart skal være kørende

Bemærk venligst tidspunktet - jeg svejser trykrør...
Og så er den en time efter herinde...
Det godt.. så du igang.. blir der test i holeby her den 28-29...?? så kan du jo også få tjekket din bil så du ved om den kan godkendes til dhb

: 16 maj 2010, 12:24
af MTECH
jeg fandt det her i jeres reglement..
TEKNISK VEJLEDNING, FASTGØRELSE AF BATTERI I TYNDPLADE
Fabrikat og kapacitet er frit. Hvert batteri skal være sikkert anbragt og beskyttes for at forhindre
kortslutning eller lækage. Antallet af batterier, som foreskrevet af fabrikanten, skal bibeholdes.
Hvis batteriet flyttes fra sin originale placering, skal det monteres til karrosseriet i et metalstel med to
metalbøjler med isolerende beskyttelse, monteret til gulvet ved hjælp af bolte og møtrikker. Til
montering af batteribøjler skal der benyttes bolte med en diameter på mindst 10 mm, og under hver
bolt skal der være monteret en metalforstærkningsplade på minimum 3 mm tykkelse og mindst 20
cm2 på den anden side af karrosseripladen. Et vådbatteri skal være omkapslet af en væsketæt
plastikkasse, der ikke er en del af batteriet.
Placeringen er fri, dog såfremt placering i kabinen, da kun bag de forreste sæder.
I sådanne tilfælde skal beskyttelseskassen være monteret med udluftning, der udmunder uden for
kabinen. Hvis der i kabinen monteres et tørbatteri (gele), skal det beskyttes elektrisk af et dæksel, som
dækker det fuldstændigt.
det nederste i teksten med gele batteri taler mod det du linker til højere oppe....??? eller menes der at polerne skal afdækkes..?
: 16 maj 2010, 12:31
af Ravnen
MTECH skrev:Ravnen skrev:MTECH skrev:Ravnen skrev:MTECH skrev:
tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..
Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere...
Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...
jeg bruger meget strøm kontinuerligt..så derfor skal der regnes..ingen forstærkere her
Bortset fra det har du så tid til at være her på pp..har du ik et 24v projekt der snart skal være kørende

Bemærk venligst tidspunktet - jeg svejser trykrør...
Og så er den en time efter herinde...
Det godt.. så du igang.. blir der test i holeby her den 28-29...?? så kan du jo også få tjekket din bil så du ved om den kan godkendes til dhb

Tror det er meget sandsynligt at der bliver mappet bil natten til DHB desværre, er LANGT bagud! Dog kommer vi derned og syner DIN bil...
Lige nu er det motoren der bliver samlet på, derefter er der en ny udstødning der skal kigges på, herefter ledningsnet, oliesystem og alt andet...
... søvn er opreklameret!