Nos vådt eller tørt
Redaktør: Moderatorer
-
ander
-
Ringsted
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29
hej igen
jeg ved ikke noget om benzin pumper, men jeg tror altså ikke du får brug for en med kun et 50 shot
jeg vil sælge mit kit fordi jeg mangler penge. jeg vil faktisk mega gerne installere det, og måske køber jeg nogle til sommer.
der står også noget om nos her
http://www.automotivehelper.com/topic22461.htm
Mvh
Lars Ringsted
jeg ved ikke noget om benzin pumper, men jeg tror altså ikke du får brug for en med kun et 50 shot
jeg vil sælge mit kit fordi jeg mangler penge. jeg vil faktisk mega gerne installere det, og måske køber jeg nogle til sommer.
der står også noget om nos her
http://www.automotivehelper.com/topic22461.htm
Mvh
Lars Ringsted
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Selvom Nos siger at den nye benzinpumpe giver 5 bar skal trykket stadig måles!!! Der ka jo være små udsving. Du kan ikke bruge en ny pumpe til tørnos!
Hvis du skal bygge pumpen på vådnos ville det være fedt at få "Corrado vr6" til at lave en lille rustfri tank til motorummet med højoktan i.
Det er rigtigt at man kan bygge sit tørnos om til våd. Nogle tørsæt bliver faktisk leveret med en fuelsolenid og en N2O solenid, så skal man kun købe ny fogger (ca 400kr) ekstra armeret slange (behøves ikke være armeret, men de har det rigtige gevind) til benzinen og nogle andre str dysser. Måske magler der lige en en fiting, men det kan man jo nok overkomme
Hvis det er 2 N2O solenider, skal man have fat i en til benz. Den er dyr hos autobremsen, men man kan dog tit finde nogen på ebay.com til rimlige priser (husk at se om sælger sender til DK)
Hvis du skal bygge pumpen på vådnos ville det være fedt at få "Corrado vr6" til at lave en lille rustfri tank til motorummet med højoktan i.
Det er rigtigt at man kan bygge sit tørnos om til våd. Nogle tørsæt bliver faktisk leveret med en fuelsolenid og en N2O solenid, så skal man kun købe ny fogger (ca 400kr) ekstra armeret slange (behøves ikke være armeret, men de har det rigtige gevind) til benzinen og nogle andre str dysser. Måske magler der lige en en fiting, men det kan man jo nok overkomme
Hvis det er 2 N2O solenider, skal man have fat i en til benz. Den er dyr hos autobremsen, men man kan dog tit finde nogen på ebay.com til rimlige priser (husk at se om sælger sender til DK)
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
ander
-
Ringsted
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29
hej,
nu skal du jo lige huske på at hvis dit turbo anlæg kører med 0,5 bar, så er det max trykket, og det bruger du måske kun når du er oppe på 5000-6000 omdrejninger, så får du måske 40 hk extra. men hvis du bruger nos med 40 hk, så kan du slå det til ved f.eks 2500 omdrejninger, og så er den extra belasting 2 gange så stor som turboens 40 hk ved 5000 omdrejninger. det er også derfor at man ikke bør bruge sit nos under de ca 3000 omdrejninger på en standard motor.
Mvh
Lars Ringsted
nu skal du jo lige huske på at hvis dit turbo anlæg kører med 0,5 bar, så er det max trykket, og det bruger du måske kun når du er oppe på 5000-6000 omdrejninger, så får du måske 40 hk extra. men hvis du bruger nos med 40 hk, så kan du slå det til ved f.eks 2500 omdrejninger, og så er den extra belasting 2 gange så stor som turboens 40 hk ved 5000 omdrejninger. det er også derfor at man ikke bør bruge sit nos under de ca 3000 omdrejninger på en standard motor.
Mvh
Lars Ringsted