Nos vådt eller tørt

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Ringsted
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29

#51 Indlæg af Ringsted »

hej, jeg ved ikke om der skal extra ting til udover den extra soloneid,

dyserne til tør nos er de samme som til våd nos, og der gælder de samme størrelser, du kan se et skema her

http://www.turbomx5.com/nitro4.htm

Mvh
Lars Ringsted
ander

#52 Indlæg af ander »

Okay

Jeg har også tænkt mig at sætte en NOS benzin pumpe men hvor skal den sidde henne altså sættes til systemet???

Og ringsted er det ik dig der har et sæt til salg der ikke er ud pakket??? hvorfor vil du sælge det???
Ringsted
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29

#53 Indlæg af Ringsted »

hej igen

jeg ved ikke noget om benzin pumper, men jeg tror altså ikke du får brug for en med kun et 50 shot

jeg vil sælge mit kit fordi jeg mangler penge. jeg vil faktisk mega gerne installere det, og måske køber jeg nogle til sommer.

der står også noget om nos her

http://www.automotivehelper.com/topic22461.htm

Mvh
Lars Ringsted
ander

#54 Indlæg af ander »

hvad mener du med 50 shot?? er det 50 HK

Hvad koster et dry system for nyt
Ringsted
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29

#55 Indlæg af Ringsted »

hej

jeps 50 shot er det samme som 50 hk, eller 48 eller 52, hvad de nu kommer til at ligge på,

så vidt jeg ved koster single fogger wet og dry det samme, men prøv evt a spørg autobremsen eller bilxperten.

Mvh
Lars Ringsted
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#56 Indlæg af nmb1022 »

Selvom Nos siger at den nye benzinpumpe giver 5 bar skal trykket stadig måles!!! Der ka jo være små udsving. Du kan ikke bruge en ny pumpe til tørnos!
Hvis du skal bygge pumpen på vådnos ville det være fedt at få "Corrado vr6" til at lave en lille rustfri tank til motorummet med højoktan i.

Det er rigtigt at man kan bygge sit tørnos om til våd. Nogle tørsæt bliver faktisk leveret med en fuelsolenid og en N2O solenid, så skal man kun købe ny fogger (ca 400kr) ekstra armeret slange (behøves ikke være armeret, men de har det rigtige gevind) til benzinen og nogle andre str dysser. Måske magler der lige en en fiting, men det kan man jo nok overkomme :-)

Hvis det er 2 N2O solenider, skal man have fat i en til benz. Den er dyr hos autobremsen, men man kan dog tit finde nogen på ebay.com til rimlige priser (husk at se om sælger sender til DK)
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#57 Indlæg af nmb1022 »

Ellers hop på chatten så kan vi lige snakke samme online. er der i den næste halve times tid hvis der er
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
ander

#58 Indlæg af ander »

hvad skal man bruge for at lave et wet kit om til et dry kig???
ander

#59 Indlæg af ander »

jeg har hørt at nos skulle være utroligt hårdt for motoren.... altså at den skulle være hårere end turbo ved sammen effektforøgelse????
Ringsted
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29

#60 Indlæg af Ringsted »

hej,

nu skal du jo lige huske på at hvis dit turbo anlæg kører med 0,5 bar, så er det max trykket, og det bruger du måske kun når du er oppe på 5000-6000 omdrejninger, så får du måske 40 hk extra. men hvis du bruger nos med 40 hk, så kan du slå det til ved f.eks 2500 omdrejninger, og så er den extra belasting 2 gange så stor som turboens 40 hk ved 5000 omdrejninger. det er også derfor at man ikke bør bruge sit nos under de ca 3000 omdrejninger på en standard motor.

Mvh
Lars Ringsted
Besvar