Side 6 af 27
: 20 sep 2010, 20:15
af lqs
den her tråd har kørt over 5 sider med masser af indlæg. din bil er den højeste måling på en dk bil, jeg har hørt om vel at mærke. har ingen grund til at tvivle. men vil blot gerne se udskrift.
mudderkast? hvor fanden kom den ide fra?
hvis ikke det skulle være muligt at lave den effekt, med så meget tryk og et skud gas oveni, så er det da fordi der sidder en prop et sted undervejs i motoren!
MVH søren
: 20 sep 2010, 20:17
af K-FINN
Ja med de specs, og 3,58bar ladetryk, så lyder det overhovedet ikke usansynligt...
: 20 sep 2010, 20:20
af lqs
KDW skrev:lqs det er ikke meningen at det her skal ende ud i en længere debat og mudderkast. Hvis du har et problem med at tro på hvad min bil yder så fred være med det. Du er velkommen som tilskuer næste gang jeg skal rulle, K-FINN skal nok invitere dig hvis jeg ikke skriver herinde

Som der er nævnt flere steder på nettet og allerede pointeret her også, så er den målt til 1565 WHP som betyder hjul hk. Den effekt er efterfølgende omregnet via softwaren ved det gængse effekttab for en V160 drivlinie, som er ca. 15 %. De 1842 hk er altså på
motor, ikke på hjul.
Her er hjemmeside med specifikationer for feltet, dog er det felt vi har brugt et par år gammelt så jeg ved ikke om det lever 100 % op til alle specs. har på et tidspunkt set OTTO rulleen lignende bil med gadedæk. der var rullemodstanden forbavsende lav. under ti procent som jeg husker det. OTTO? derfor spørgerjeg ind til dæk og dækryk. en noget lignende drivline har jeg også set have 300hk rullemodstand ved knap 300kmt, men det var på dragdæk. hastighed og dæktype gør en meget stor forskel for målte hjulhk og beregnede motorhk.
ser det ud til...
MVH søren
http://www.dynojet.com/automotive_dyno/224x_dyno/default.aspx
: 20 sep 2010, 20:21
af lqs
hvordan gik det til??
: 20 sep 2010, 20:25
af KDW
Der er nok mange biler med langt end min som man bare ikke har hørt om. Jeg kender til flere dagcars herhjemme som laver godt over 2000 hk. Min slagvolumen er dog kun 3.4 L så litereffekten er nok helt godt med.
: 20 sep 2010, 20:29
af KDW
Det ved jeg ikke, men 15 % effekttab er det mest almene brugt på en Supra med V160 drivlinie.
Min er målt på MT ET Street 325/50-15 med 1.5-1.8 bars dæktryk. Det gjorde ikke den store forskel, hverken på greb eller output.
: 20 sep 2010, 20:29
af lqs
det skal forstås sådan, at din nok er den dk bil der er rullet med flest hk. ikke mange dragbiler er målt, meget få rullet.
beregnet.... burde en TF yde ca 8000hk fra 8000ccm!
MVH søren
: 20 sep 2010, 20:44
af KDW
Det er sandt, de fleste drag biler udregner en ca. effekt udfra ET og trap speed.
Den eneste grund til at jeg har brugt et felt til max måling er at jeg har haft et mål om at nå 1500 whp siden jeg startede på ombygningen. Og det skulle være et Dynojet, hvilket der ikke er mange af i nærheden af DK.
Jeg har ventet i evigheder på at Dot E eftersigende skulle få et Dynojet op, det skete bare aldrig.
Et Dynapack er et andet godt alternativ, problemet er bare at man skal op i en 8000 model og dem er der heller ingen af herhjemme. Reime Dynatestning og K-tech er mig bekendt de eneste der har et Dynapack i Danmark, men det er begge 4000 modellen som maxer ud ved 1100 whp.
: 20 sep 2010, 22:20
af lqs
vidste ikke at en DYNOPACK sagde stop ved et bestemt antal hk. troede der var et max moment?
ham der har rullet de 1550hjul hk. har han mange andre kunder med lige så kraftige biler? hvordan var oplevelsen af rulningen i forhold til det du har prøvet i dk?
MVH søren
: 20 sep 2010, 22:31
af KDW
Korrekt, og moment er direkte relateret til HK.. Derfor de opgiver 1100 whp.
Men reelt set er det momentet der sætter en stopper.