Side 6 af 7

ha ha

: 17 aug 2009, 21:18
af Heyer
ja og en 4age kan kun lave 300 hk :grin:

: 17 aug 2009, 21:36
af Captain Slow
aarrrrghmm

vi ved der kører en hiace med en holset mølle, den laver 630 hk, ved ca 1 bar.

Finn ved vist mere om specs på den bil.

men jeg tror jeg er kommet til at skal det være twin turbo, skal der minimum a/r 63 ustødningshuse til og a/r 60 kompressorhuse.
medmindre jeg kører højt ladetryk.

håber min T70 a/r 84/70 kan magte opgaven,

mit store problem er bare at forbinde topstykker og turbo :-(

: 17 aug 2009, 22:23
af Captain Slow
meninger om dette ?

Billede

Billede

i mine øjne ser det for klejn ud

: 18 aug 2009, 05:35
af lqs
i mine øjne mere forkert end for klejnt.
prøv at kig på en lastbil. se hvordan det er lavet med en turbo på en V motor. kig også på de rør Ø der er brugt der.
MVH søren

: 18 aug 2009, 13:17
af Captain Slow
nu har jeg ikke lige nogen lastbiler stående.

: 18 aug 2009, 16:22
af Hobbz
Mig og en kammerat er igang med et lignende turbo projekt på en 1UZFE.
Vi har snakket om at køre den ene manifold foran motoren og så samle begge manifolde lige under turboen.

Vi går også og snakker om hvilke turbo vi skal vælge ... det er ikke nemt turbomotor anbefalede 2 RB25 turboer hvis vi ville lave twin turbo, T70 eller T3Vband hvis vi valgte at køre enkelt turbo.
Men ligesom Spirillen er vi ikke på jagt efter den store top effekt, hellere lidt mindre kræfter, men gerne før ...

: 18 aug 2009, 17:09
af Captain Slow
jeg er sikker på at motoren i sig selv har moment nok til at starte kvikt nok til at det hele går op i hjulspind,
problemet med små møller er i mine øjne at de skal lade hårdere for at opnå effekt, og at de vil tabe pusten før man løber tør for omdrejninger.

hele mit problem er plads plads plads, vi vil nu kigge på om vi kan bruge 2 flade intercoolere ude foran i serie istedet for en stor konventionelt placeret, når icén er væk, er det "måske" muligt at sætte turboen i midten foran motoren, eller i det mindste køre 2 separate manifolde.

jeg er brændt lidt varm på holset hx35 turboen, men mener nu nok at vi fint kan starte med den T70 jeg har på hylden.

hvis i mangler dyser har jeg forresten 8 stk 430 ccm til salg ;-)

: 18 aug 2009, 17:24
af Boostjunkie
splynk skrev:jeg er sikker på at motoren i sig selv har moment nok til at starte kvikt nok til at det hele går op i hjulspind,
problemet med små møller er i mine øjne at de skal lade hårdere for at opnå effekt, og at de vil tabe pusten før man løber tør for omdrejninger.

hele mit problem er plads plads plads, vi vil nu kigge på om vi kan bruge 2 flade intercoolere ude foran i serie istedet for en stor konventionelt placeret, når icén er væk, er det "måske" muligt at sætte turboen i midten foran motoren, eller i det mindste køre 2 separate manifolde.

jeg er brændt lidt varm på holset hx35 turboen, men mener nu nok at vi fint kan starte med den T70 jeg har på hylden.

hvis i mangler dyser har jeg forresten 8 stk 430 ccm til salg ;-)


Vis det nu skal være vildt, og det skal det jo... hvad med at købe en T70 mere og smide dem begge to på. Gir nok lidt turbo-tøven, men kunne være sjovt.. :lusket:

Kunne godt være intraseret i de dyser... hvad skal du have for dem?

: 18 aug 2009, 17:30
af Captain Slow
skulle der 2 på blev det 2 stk gt35 :-)

dyserne er lige sat til salg i markedet, og koster 2500 kr

: 18 aug 2009, 17:44
af Boostjunkie
splynk skrev:skulle der 2 på blev det 2 stk gt35 :-)

dyserne er lige sat til salg i markedet, og koster 2500 kr


:lusket:
Okay, har ikke råd lige pt, og jeg skal kun bruge de 6 af dem...
Men vi kan se om du stadig har dem, når jeg får lidt penge¨på kontoén igen...