HenrikGM skrev:Nej, en hjemmemodificering af et E-gas system ville jeg være meget forsigtig med.
Så når nu påstanden går på at der findes styringer der bare lige kan køre E-gas og CANbus, så mener jeg man skal tænke sig usædvanligt godt om inden man "bare lige" knalder det på. De originale E-gas systemer er fail-to-safe i ethvert henseende, uanset hvad der fejler. Jeg er ikke så sikker på at Fail-to-safe er første prioritet når først bilen kan starte.![]()
Hvis det bare er for at undgå kabeltrækning og man iøvrigt ikke går så højt op i fail-to-safe, så er der ikke meget ben i at bygge en simpel servostyring af det gasspjæld, men sikkert er det ihvertfald ikke.
Henrik nu er det sådan, at der køre allerede flere biler med en Flemming Jensen styring med E-gas og CAN bus kommunikation, Flemming selv køre med det, så mon ikke Flemming har tænkt sig godt om, inden han ”knaldede det på”
Jeg er lige så sikker, som du er ikke så sikker, på at Fail to Safe er prioriteret højt.
BMW har kørt med E-gas siden 88 og ifølge MKI er næsten alle biler fra 2000 og frem med E-gas, det vil sige otte års bilproduktion, så der må være nogle, som mener det ikke er så farligt, som du gør Henrik.
En mekanisk forbindelse kan også fejle, jeg personligt har kendskab til flere fejl på mekaniske spjæld forbindelser end på elektriske.
Om Flemmings boks er dyr, kan kun være en subjektiv vurdering, så det vil ikke kunne diskuteres, men hvad er alternativet for de samme penge?
HenrikGM skrev:Som Jonas skriver, så kan MS også håndtere den berygtede/berømte S2.
Jonas´s seat kører vist endda fuldstændigt uden tomgangsregulator, og det går egentligt fint.
Det her bære vist svaret i sig selv.
MS og Vems kan ikke håndtere en 18T uden at bygge den om eller køre uden f.eks tomgangsstyring.
Bemmer