Garret GT35R V "kina" Super T70
Redaktør: Moderatorer
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Audi R8 Le Mans racer havde to Garrett turboer med max tilladeligt ladetryk på 2.67 Bar abs (begrænset af regulativ) og det var en meget stabil bil ca 550Hk på 3.6 L og tilsvarende har dieseludgaven R10 2 stk TR3076R på max 2.94 Bar abs.
Så de burde jo kunne holde til en del tryk, hvis de behandles rigtigt.
Det var udgangspunktet for mit oprindelige spørgsmål - hvad ødelagde turboen ?
Jeg har bemærket, at tuningsfirmaeri USA er begyndt at have olie-restriktorer på programmet så det er jo nok som beskrevet at olie er godt - men i rette mængder.
Jeg har bemærket, at tuningsfirmaeri USA er begyndt at have olie-restriktorer på programmet så det er jo nok som beskrevet at olie er godt - men i rette mængder.
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Kontakt:
- ae86
- Mester Medlem
audi_claus skrev:Audi R8 Le Mans racer havde to Garrett turboer med max tilladeligt ladetryk på 2.67 Bar abs (begrænset af regulativ) og det var en meget stabil bil ca 550Hk på 3.6 L og tilsvarende har dieseludgaven R10 2 stk TR3076R på max 2.94 Bar abs.
der er en anden læser af autotechnology iblandt os, ok blad
ja den går godt den audi men som du skriver er det 2,67 og 2,94 bar abs
hvilket svarre til 1,67 og 1,94 bars lade tryk (afhængig af atmosfærrisk tryk) men rigtig nok mere en de 1,4 bar Finn og Daugbjerg anbefaler
edit:
-
K-FINN
- Mester Medlem
Hvis folk mener at en kuglelejer er lige så robust som almindelig med 360 grader, så lad folk om det.
Det er ikke det tråden gik ud på, men at T70 er en ret effektiv turbo trods many beskyldinger om det modsatte.
Desuden er det KKK K27 indmad i den, så det er ret nemt at få reservedel til den, hvis den skulle gå istykker..
Det er ikke det tråden gik ud på, men at T70 er en ret effektiv turbo trods many beskyldinger om det modsatte.
Desuden er det KKK K27 indmad i den, så det er ret nemt at få reservedel til den, hvis den skulle gå istykker..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
ae86 skrev:En lille note![]()
Ifølge Garrett var Mazda først med OEM monteret (Garrett) ballbering turbo
jeg går udfra at det er i 6 serien, men kender ikke så meget til Mazda
Nu køre Mazda nok ikke med 2 bars (relativ til atm) ladetryk standard, men nok snarre omkring de 0,8 og jeg tvivler på at en oem ville begynde at montere kugleleje turboer hvis de tvivlede på holdbarheden
det kan næsten ikke være en mazda 6 da focus RS kom før den, og jeg er ret sikker på at den har en kugleleje turpå på. men måske en RX7 eller noget i den stil når mazda kom først
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hvis folk mener at en kuglelejer er lige så robust som almindelig med 360 grader, så lad folk om det.
Enig i at folk selv må træffe beslutningerne, fordele og ulemper ved begge er vist belyst....
"Kina T70" er dog ikke 360grader originalt, men derimod 270graders.
Og ja, de er stærke nok, men der optræder "smuttere" imellem dem. Kvaliteten er ikke 100% ensartet. Tilgengæld er de billige ifht garrett.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
-
K-FINN
- Mester Medlem
Jo dem som www.turbomotor.dk har, er der 360 graders i fra ny af.
Ved ikke om der er i andre.
Som sagt, der er mange der sælger dem, og kvalitet svinger sikkert meget..
Ved ikke om der er i andre.
Som sagt, der er mange der sælger dem, og kvalitet svinger sikkert meget..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Kontakt:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hvis folk mener at en kuglelejer er lige så robust som almindelig med 360 grader, så lad folk om det.
Nu er jeg vist ved at tabe tråden - jeg troede at T70 var en kugleleje turbo; men det er kkk 27 da ikke ?
Nu er jeg vist ved at tabe tråden - jeg troede at T70 var en kugleleje turbo; men det er kkk 27 da ikke ?
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Mads B 405 2.0 skrev:En lille ide der kunne være sjov..... modificere en T70 center del med et par SKF/FAG lejer og bibeholde det 360 graders tryklejet.... bare for at se om det kan holdehenrik nævnte at der i det udvidede katalog var lejer der kunne klare 150k+ omdr
Grunden til at jeg ved de findes er netop fordi jeg overvejede at ændre en lastvognsturbo til kuglelejer. Der er kun eet problem i det: Enkeltstyksprisen, selv med et godt "bagland" er skyhøj.
Men jeg har ikke opgivet ideen endnu.
Henrik
Citat slut.
Citat slut.