Garret GT35R V "kina" Super T70

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#51 Indlæg af audi_claus »

Audi R8 Le Mans racer havde to Garrett turboer med max tilladeligt ladetryk på 2.67 Bar abs (begrænset af regulativ) og det var en meget stabil bil ca 550Hk på 3.6 L og tilsvarende har dieseludgaven R10 2 stk TR3076R på max 2.94 Bar abs.
Så de burde jo kunne holde til en del tryk, hvis de behandles rigtigt.
Det var udgangspunktet for mit oprindelige spørgsmål - hvad ødelagde turboen ?
Jeg har bemærket, at tuningsfirmaeri USA er begyndt at have olie-restriktorer på programmet så det er jo nok som beskrevet at olie er godt - men i rette mængder.
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#52 Indlæg af audi_claus »

Sorry R8 havde kun 1.67 Bar abs :oops:
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#53 Indlæg af ae86 »

audi_claus skrev:Audi R8 Le Mans racer havde to Garrett turboer med max tilladeligt ladetryk på 2.67 Bar abs (begrænset af regulativ) og det var en meget stabil bil ca 550Hk på 3.6 L og tilsvarende har dieseludgaven R10 2 stk TR3076R på max 2.94 Bar abs.
Så de burde jo kunne holde til en del tryk, hvis de behandles rigtigt.
Det var udgangspunktet for mit oprindelige spørgsmål - hvad ødelagde turboen ?
Jeg har bemærket, at tuningsfirmaeri USA er begyndt at have olie-restriktorer på programmet så det er jo nok som beskrevet at olie er godt - men i rette mængder.


der er en anden læser af autotechnology iblandt os, ok blad :wink:

ja den går godt den audi men som du skriver er det 2,67 og 2,94 bar abs
hvilket svarre til 1,67 og 1,94 bars lade tryk (afhængig af atmosfærrisk tryk) men rigtig nok mere en de 1,4 bar Finn og Daugbjerg anbefaler

edit: :ha: ja jeg startede altså på min post før du nåede at rette det, men blev afbrudt af en kollega og så ikke din rettelse så det er altså ikke for at lyde som en papegøje, jeg må bare lære at skrive noget hurtigere :hrmpf:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#54 Indlæg af K-FINN »

Hvis folk mener at en kuglelejer er lige så robust som almindelig med 360 grader, så lad folk om det.
Det er ikke det tråden gik ud på, men at T70 er en ret effektiv turbo trods many beskyldinger om det modsatte.
Desuden er det KKK K27 indmad i den, så det er ret nemt at få reservedel til den, hvis den skulle gå istykker..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#55 Indlæg af møffe »

ae86 skrev:En lille note :reading:

Ifølge Garrett var Mazda først med OEM monteret (Garrett) ballbering turbo

jeg går udfra at det er i 6 serien, men kender ikke så meget til Mazda

Nu køre Mazda nok ikke med 2 bars (relativ til atm) ladetryk standard, men nok snarre omkring de 0,8 og jeg tvivler på at en oem ville begynde at montere kugleleje turboer hvis de tvivlede på holdbarheden


det kan næsten ikke være en mazda 6 da focus RS kom før den, og jeg er ret sikker på at den har en kugleleje turpå på. men måske en RX7 eller noget i den stil når mazda kom først
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#56 Indlæg af HenrikGM »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hvis folk mener at en kuglelejer er lige så robust som almindelig med 360 grader, så lad folk om det.
Det er ikke det tråden gik ud på, men at T70 er en ret effektiv turbo trods many beskyldinger om det modsatte.
Desuden er det KKK K27 indmad i den, så det er ret nemt at få reservedel til den, hvis den skulle gå istykker..


Enig i at folk selv må træffe beslutningerne, fordele og ulemper ved begge er vist belyst....

"Kina T70" er dog ikke 360grader originalt, men derimod 270graders.
Og ja, de er stærke nok, men der optræder "smuttere" imellem dem. Kvaliteten er ikke 100% ensartet. Tilgengæld er de billige ifht garrett.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#57 Indlæg af K-FINN »

Jo dem som www.turbomotor.dk har, er der 360 graders i fra ny af.
Ved ikke om der er i andre.
Som sagt, der er mange der sælger dem, og kvalitet svinger sikkert meget..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#58 Indlæg af Mads B (dk) »

En lille ide der kunne være sjov..... modificere en T70 center del med et par SKF/FAG lejer og bibeholde det 360 graders tryklejet.... bare for at se om det kan holde :) henrik nævnte at der i det udvidede katalog var lejer der kunne klare 150k+ omdr
Billede
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#59 Indlæg af audi_claus »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hvis folk mener at en kuglelejer er lige så robust som almindelig med 360 grader, så lad folk om det.
Det er ikke det tråden gik ud på, men at T70 er en ret effektiv turbo trods many beskyldinger om det modsatte.
Desuden er det KKK K27 indmad i den, så det er ret nemt at få reservedel til den, hvis den skulle gå istykker..

Nu er jeg vist ved at tabe tråden - jeg troede at T70 var en kugleleje turbo; men det er kkk 27 da ikke ?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#60 Indlæg af HenrikGM »

Mads B 405 2.0 skrev:En lille ide der kunne være sjov..... modificere en T70 center del med et par SKF/FAG lejer og bibeholde det 360 graders tryklejet.... bare for at se om det kan holde :) henrik nævnte at der i det udvidede katalog var lejer der kunne klare 150k+ omdr


Grunden til at jeg ved de findes er netop fordi jeg overvejede at ændre en lastvognsturbo til kuglelejer. Der er kun eet problem i det: Enkeltstyksprisen, selv med et godt "bagland" er skyhøj.

Men jeg har ikke opgivet ideen endnu.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar